Een vooraf gedefieerd bericht bevat volgende elementen
Geef een korte naam voor het bericht
Geef een omschrijving van het gedefinieerde bericht
Geef een of meer bestemmingen voor het bericht. Deze bestemmingen kunnen zijn
Geef kort het onderwerp van het bericht
Tik de inhoud van het bericht in. Je kan hierbij gebruik maken van afkortingen (zie daarover Aanwinsten - Beheersfuncties - Afkortingen
Stel dat je de aanvrager en de bibliotheekadviseur van het Departement Rechten
op regelmatige tijdstippen wenst te
informeren over nieuwe aanwinsten. Je wenst tevens mee te delen wat de kostprijs was en waar de
materialen staan opgesteld. Maak een nieuwe definitie aan en ga als volgt tewerk:
Naam | Aanwinsten RECH |
Omschrijving | Aanwinsten boeken/tijdschriftenRECH |
Bestemming | Klik "Aanvrager" aan. De aanvrager die in de
bestelling is ingevuld zal het bericht via email binnenkrijgen op voorwaarde dat het email adres is ingevuld
in het eindgebruikersbeheer. In het andere geval ga je het bericht zelf moeten afdrukken
en via de (binnen)post versturen.
Vul het email adres van de bibliotheekadviseur |
Onderwerp | Aanwinsten |
Inhoud | Zet hier bijvoorbeeld de code 15= 18= Deze codes zorgen ervoor dat in het bericht het plaatskenmerk van het boek wordt getoond (code 15=) en de prijs die voor het boek werd betaald (code 18=) |