Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2023/08
'''Opvoeding. Onderwijs'''
[link] Jeugdliteratuur en didactiek : handboek voor vo en mbo / [edit.] Iris Kamp ; [edit.] Janneke de Jong-Slagman ; [edit.] Peter van Duijvenboden ; Susan Beckers ; Bart Bijl ; Frits Criens ; Yvette Jansen ; Marijke Potters ; Aalt Prins ; Margriet Smits. - Bussum : Uitgeverij Coutinho, 2019. - 303 p. : ill. - Doelpubliek: volwassenen
https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=2487120&site=ehost-live
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1156361760
UA-CST: T&L 82 H 7 KAMP 2019
[link] Understanding development and proficiency in writing : quantitative corpus linguistic approaches / Philip Durrant ; Mark Brenchley ; Lee McCallum. - Cambridge : Cambridge University Press, 2021. - ix, 243 p.
UA-CST: ALG 001 G-DURR 2021
[link] Eigen-wijs : naar een pedagogiek van solidariteit / Femke Kaulingfreks. - Plaats van uitgave niet gekend : van Gennep, 2023. - 40 p. - Titel varieert: Eigenwijs : naar een pedagogiek van solidariteit ; titel varieert: Eigen-wijs : naar een pedagogiek van solidariteit: hoe we beter naar jongeren kunnen luisteren
UA-CST: MAG-OW-AA 50972
[link] Two languages in daycare : an appraisal of bilingual early childhood education and care in the Netherlands: academisch proefschrift / Darlene Jamie Keydeniers. - Amsterdam : LOT, 2023. - ix, 219 p. : ill. - (International series ; 644). - Algemeen Academisch proefschrift. Amsterdam Center for Language and Communication
https://www.lotpublications.nl/two-languages-in-daycare
UA-CST: T&L 800.13 G-KEYD 2023
[link] De jongen met de goedkope loopschoenen : een inspirerend verhaal over het gevecht van een kleine jongen tegen een sociale fobie met extreme paniekaanvallen en de overwinning als volwassene op zijn verlammende effecten / Bjorn Kiggen. - Plaats van uitgave niet gekend : uitgever niet gekend, 2021. - 328 p.
UA-CDE: BMED 616.89 G-KIGG 2021
UA-CST: MAG-OW-BB 65691
[link] Reading contemporary picturebooks : picturing text / David Lewis. - London : RoutledgeFalmer, 2001. - xvi, 184 p. : ill
UA-CST: MAG-OW-BB 65673
[link] How learning works : 8 research-based principles for smart teaching / Marsha C. Lovett ; Michael W. Bridges ; Michele DiPietro ; Susan A. Ambrose ; Marie K. Norman. - Second edition. - Hoboken, New Jersey : Jossey-Bass, a Wiley brand, 2023. - xxvii, 308 p.
UA-CST: ONTW 301 G-LOVE 2023
[link] Waarom zou je lezen? Handboek jeugdliteratuur / Petra Moolenaar ; Tonny Meelis-Voorma. - Assen : Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum, 2021. - XII, 227 p. : ill.
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1245850326
UA-CST: T&L 82 H 7 MOOL 2021
[link] Scoren met je scriptie : het standaardwerk voor verslagen, rapporten en projecten, off- en online / Leen Pollefliet. - Gent : Owl Press, 2022. - 362 p.
UA-CST: PSW 001 G-POLL 2022
[link] Making a difference with children and families : re-imagining the role of the practitioner / Alison Prowle ; Angela Hodgkins. - London : Red Globe Press, 2020. - xlvii, 201 p.
UA-CST: PSW 301.51 G-PROW 2020
[link] Puntoycoma : audio revista para mejorar tu español. - Alcobendas : Habla con Eñe, 2006. - Titel varieert: Puntoycoma : audio magazine para mejorar tu español ; titel varieert: Punto y coma ; algemeen Ondertitel varieert ; met CD
UA-CST: OW 37 E-PUNT
14(2008)-
[link] Queer precarities in and out of higher education : challenging institutional structures / [edit.] Yvette Taylor ; [edit.] Matt Brim ; [edit.] Churnjeet Mahn. - London : Bloomsbury Academic, 2023. - xv, 195 p.
UA-CST: PSW 301.185 G-TAYL 2023
[link] Voorlezen kan iedereen! Handboek met tips, interviews, voorbeelden, klassiekers / Jelle van Riet ; [ill.] Ingrid Godon ; [fotograaf] Lieve Blancquaert. - Leidschendam : Biblion, 2005. - 157 p. : ill.
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1194474377
UA-CST: MAG-OW-BB 65676
[link] Decoding privilege : exploring white college students' views on social inequality / D. Scott Tharp. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. - xvi, 221 p.
UA-HB: CST-SW-CLYCN
UA-CST: PSW 301.172 G-THAR 2022
[link] Trends and issues in doctoral education : a global perspective / [edit.] Maria Yudkevich ; [edit.] Philip G. Altbach ; [edit.] Hans de Wit. - Los Angeles, Calif. : Sage, 2020. - xviii, 506 p. - (Sage studies in higher education ; 2020: 1)
UA-HB: CD-ADM-ADS
UA-CST: OW 378 G-YUDK 2020
'''Didactiek'''
[link] Jeugdliteratuur en didactiek : handboek voor vo en mbo / [edit.] Iris Kamp ; [edit.] Janneke de Jong-Slagman ; [edit.] Peter van Duijvenboden ; Susan Beckers ; Bart Bijl ; Frits Criens ; Yvette Jansen ; Marijke Potters ; Aalt Prins ; Margriet Smits. - Bussum : Uitgeverij Coutinho, 2019. - 303 p. : ill. - Doelpubliek: volwassenen
https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=2487120&site=ehost-live
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1156361760
UA-CST: T&L 82 H 7 KAMP 2019
[link] Reading contemporary picturebooks : picturing text / David Lewis. - London : RoutledgeFalmer, 2001. - xvi, 184 p. : ill
UA-CST: MAG-OW-BB 65673
[link] How learning works : 8 research-based principles for smart teaching / Marsha C. Lovett ; Michael W. Bridges ; Michele DiPietro ; Susan A. Ambrose ; Marie K. Norman. - Second edition. - Hoboken, New Jersey : Jossey-Bass, a Wiley brand, 2023. - xxvii, 308 p.
UA-CST: ONTW 301 G-LOVE 2023
[link] Waarom zou je lezen? Handboek jeugdliteratuur / Petra Moolenaar ; Tonny Meelis-Voorma. - Assen : Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum, 2021. - XII, 227 p. : ill.
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1245850326
UA-CST: T&L 82 H 7 MOOL 2021
[link] Making a difference with children and families : re-imagining the role of the practitioner / Alison Prowle ; Angela Hodgkins. - London : Red Globe Press, 2020. - xlvii, 201 p.
UA-CST: PSW 301.51 G-PROW 2020
[link] Puntoycoma : audio revista para mejorar tu español. - Alcobendas : Habla con Eñe, 2006. - Titel varieert: Puntoycoma : audio magazine para mejorar tu español ; titel varieert: Punto y coma ; algemeen Ondertitel varieert ; met CD
UA-CST: OW 37 E-PUNT
14(2008)-
[link] Voorlezen kan iedereen! Handboek met tips, interviews, voorbeelden, klassiekers / Jelle van Riet ; [ill.] Ingrid Godon ; [fotograaf] Lieve Blancquaert. - Leidschendam : Biblion, 2005. - 157 p. : ill.
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1194474377
UA-CST: MAG-OW-BB 65676
[link] Decoding privilege : exploring white college students' views on social inequality / D. Scott Tharp. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. - xvi, 221 p.
UA-HB: CST-SW-CLYCN
UA-CST: PSW 301.172 G-THAR 2022
'''Hoger onderwijs. Universitair onderwijs'''
[link] Jeugdliteratuur en didactiek : handboek voor vo en mbo / [edit.] Iris Kamp ; [edit.] Janneke de Jong-Slagman ; [edit.] Peter van Duijvenboden ; Susan Beckers ; Bart Bijl ; Frits Criens ; Yvette Jansen ; Marijke Potters ; Aalt Prins ; Margriet Smits. - Bussum : Uitgeverij Coutinho, 2019. - 303 p. : ill. - Doelpubliek: volwassenen
https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=2487120&site=ehost-live
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1156361760
UA-CST: T&L 82 H 7 KAMP 2019
[link] Understanding development and proficiency in writing : quantitative corpus linguistic approaches / Philip Durrant ; Mark Brenchley ; Lee McCallum. - Cambridge : Cambridge University Press, 2021. - ix, 243 p.
UA-CST: ALG 001 G-DURR 2021
[link] Scoren met je scriptie : het standaardwerk voor verslagen, rapporten en projecten, off- en online / Leen Pollefliet. - Gent : Owl Press, 2022. - 362 p.
UA-CST: PSW 001 G-POLL 2022
[link] Queer precarities in and out of higher education : challenging institutional structures / [edit.] Yvette Taylor ; [edit.] Matt Brim ; [edit.] Churnjeet Mahn. - London : Bloomsbury Academic, 2023. - xv, 195 p.
UA-CST: PSW 301.185 G-TAYL 2023
[link] Decoding privilege : exploring white college students' views on social inequality / D. Scott Tharp. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. - xvi, 221 p.
UA-HB: CST-SW-CLYCN
UA-CST: PSW 301.172 G-THAR 2022
[link] Trends and issues in doctoral education : a global perspective / [edit.] Maria Yudkevich ; [edit.] Philip G. Altbach ; [edit.] Hans de Wit. - Los Angeles, Calif. : Sage, 2020. - xviii, 506 p. - (Sage studies in higher education ; 2020: 1)
UA-HB: CD-ADM-ADS
UA-CST: OW 378 G-YUDK 2020