Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2022/09
'''Opvoeding. Onderwijs'''
[link] Geluk vinden zonder het te zoeken / Lieven Annemans. - Gent : Borgerhoff & Lamberigts, 2021. - 175 p.
UA-CST: MAG-OW-BB 59320
[link] Inzicht en illusies : inleiding tot de filosofie / Filip Buekens. - Gent : Owl Press, 2021. - 295 p.
UA-CST: FILO 10 G-BUEK 2021
[link] The challenges of Ivan Illich : a collective reflection / [edit.] Lee Hoinacki ; [edit.] Carl Mitcham. - Albany, N.Y. : State University of New York Press, 2007. - viii, 256 p.
UA-CST: PSW 10 G-HOIN 2007
[link] Knowledge and the university : Islam and development in the Southeast Asia Cooperation Region / Masudul Alam Choudhury. - Singapore : Springer, 2022. - xxi, 175 p.
UA-CST: FILO 141.3 G-CHOU 2022
[link] Ken jezelf : inleiding in de filosofie / Yvan Houtteman. - Tweede, herziene editie. - Gent : Owl Press, 2021. - 279 p. : ill.
UA-CST: FILO 10 G-HOUT 2021
[link] Geef ze het nakijken : over activerende feedback en schrijfbegeleiding in het hoger onderwijs / Joy de Jong ; Jacqueline van Kruiningen. - Amsterdam : Boom, 2022. - 148 p.
UA-HB: CD-ADM-FDTI
[link] Missionary education : historical approaches and global perspectives / [edit.] Kim Christiaens ; [edit.] Idesbald Goddeeris ; [edit.] Pieter Verstraete. - Leuven : Leuven University Press, 2021. - 331 p. : ill. - (Leuven studies in mission and modernity ; 1)
https://doi.org/10.11116/9789461663306
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1281885570
UA-CST: T&L 301.173 G-CHRI 2021
[link] Artificial intelligence in the capitalist university : academic labour, commodification, and value / John Preston. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. - vii, 173 p. - (Routledge studies in education, neoliberalism, and marxism ; 26)
UA-CST: PSW 001 G-PRES 2022
[link] Radical pedagogies / [edit.] Beatriz Colomina ; [edit.] Ignacio G. Galán ; [edit.] Evangelos Kotsioris ; [edit.] Anna-Maria Meister. - Cambrigde, Mass. : The MIT Press, 2022. - 415 p. : ill.
UA-CST: ONTW 72 G-COLO 2022
[link] A research agenda for the entrepreneurial university / [edit.] Ulla Hytti. - Cheltenham : Edward Elgar Publishing, 2021. - xvi, 262 p. - (Elgar research agendas ; 2021: 5)
UA-CST: PSW 301.188.8 G-HYTT 2021
[link] Putting the humanities PhD to work : thriving in and beyond the classroom / Katina L. Rogers. - Durham, N.C. : Duke University Press, 2020. - xvi, 164 p.
UA-CST: OW 378 G-ROGE 2020
[link] Scholarship in the sandbox : academic libraries as laboratories, forums, and archives for student work / [edit.] Amy S. Jackson ; [edit.] Cindy Pierard ; [edit.] Suzanne M. Schadl. - Chicago, Ill. : Association of College and Research Libraries, a division of the American Library Association, 2019. - X, 358 p.
UA-CST: IBW 025.1 G-JACK 2019
[link] A progressive education? How childhood changed in mid-twentieth-century English and Welsh schools / Laura Tisdall. - Manchester : Manchester University Press, 2020. - xii, 280 p.
UA-CST: T&L 301.173 G-TISD 2020
[link] Seks is niks geks / Bette Westera ; [ill.] Sylvia Weve. - Amsterdam : Samsara, 2021. - 1 v. (niet gepagineerd) : ill.
UA-CST: T&L 839.3 P-WEST 2021
'''Geschiedenis van de pedagogiek'''
[link] The challenges of Ivan Illich : a collective reflection / [edit.] Lee Hoinacki ; [edit.] Carl Mitcham. - Albany, N.Y. : State University of New York Press, 2007. - viii, 256 p.
UA-CST: PSW 10 G-HOIN 2007
[link] Missionary education : historical approaches and global perspectives / [edit.] Kim Christiaens ; [edit.] Idesbald Goddeeris ; [edit.] Pieter Verstraete. - Leuven : Leuven University Press, 2021. - 331 p. : ill. - (Leuven studies in mission and modernity ; 1)
https://doi.org/10.11116/9789461663306
https://artlibraries.on.worldcat.org/v2/oclc/1281885570
UA-CST: T&L 301.173 G-CHRI 2021
'''Didactiek'''
[link] Inzicht en illusies : inleiding tot de filosofie / Filip Buekens. - Gent : Owl Press, 2021. - 295 p.
UA-CST: FILO 10 G-BUEK 2021
[link] Knowledge and the university : Islam and development in the Southeast Asia Cooperation Region / Masudul Alam Choudhury. - Singapore : Springer, 2022. - xxi, 175 p.
UA-CST: FILO 141.3 G-CHOU 2022
[link] Ken jezelf : inleiding in de filosofie / Yvan Houtteman. - Tweede, herziene editie. - Gent : Owl Press, 2021. - 279 p. : ill.
UA-CST: FILO 10 G-HOUT 2021
[link] Radical pedagogies / [edit.] Beatriz Colomina ; [edit.] Ignacio G. Galán ; [edit.] Evangelos Kotsioris ; [edit.] Anna-Maria Meister. - Cambrigde, Mass. : The MIT Press, 2022. - 415 p. : ill.
UA-CST: ONTW 72 G-COLO 2022
[link] A research agenda for the entrepreneurial university / [edit.] Ulla Hytti. - Cheltenham : Edward Elgar Publishing, 2021. - xvi, 262 p. - (Elgar research agendas ; 2021: 5)
UA-CST: PSW 301.188.8 G-HYTT 2021
[link] A progressive education? How childhood changed in mid-twentieth-century English and Welsh schools / Laura Tisdall. - Manchester : Manchester University Press, 2020. - xii, 280 p.
UA-CST: T&L 301.173 G-TISD 2020
[link] Seks is niks geks / Bette Westera ; [ill.] Sylvia Weve. - Amsterdam : Samsara, 2021. - 1 v. (niet gepagineerd) : ill.
UA-CST: T&L 839.3 P-WEST 2021
'''Hoger onderwijs. Universitair onderwijs'''
[link] Ken jezelf : inleiding in de filosofie / Yvan Houtteman. - Tweede, herziene editie. - Gent : Owl Press, 2021. - 279 p. : ill.
UA-CST: FILO 10 G-HOUT 2021
[link] Artificial intelligence in the capitalist university : academic labour, commodification, and value / John Preston. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. - vii, 173 p. - (Routledge studies in education, neoliberalism, and marxism ; 26)
UA-CST: PSW 001 G-PRES 2022
[link] Radical pedagogies / [edit.] Beatriz Colomina ; [edit.] Ignacio G. Galán ; [edit.] Evangelos Kotsioris ; [edit.] Anna-Maria Meister. - Cambrigde, Mass. : The MIT Press, 2022. - 415 p. : ill.
UA-CST: ONTW 72 G-COLO 2022
[link] A research agenda for the entrepreneurial university / [edit.] Ulla Hytti. - Cheltenham : Edward Elgar Publishing, 2021. - xvi, 262 p. - (Elgar research agendas ; 2021: 5)
UA-CST: PSW 301.188.8 G-HYTT 2021
[link] Putting the humanities PhD to work : thriving in and beyond the classroom / Katina L. Rogers. - Durham, N.C. : Duke University Press, 2020. - xvi, 164 p.
UA-CST: OW 378 G-ROGE 2020
[link] Scholarship in the sandbox : academic libraries as laboratories, forums, and archives for student work / [edit.] Amy S. Jackson ; [edit.] Cindy Pierard ; [edit.] Suzanne M. Schadl. - Chicago, Ill. : Association of College and Research Libraries, a division of the American Library Association, 2019. - X, 358 p.
UA-CST: IBW 025.1 G-JACK 2019