'''Opvoeding. Onderwijs'''
[link] Les 500 exercices de phonétique / Dominique Abry ; Marie-Laure Chalaron. - Paris : Hachette, 2010-2020. - 2 v. - (Les exercices ; 2011: 1). - Titel varieert: Les 500 exercices de phonétique avec corrigésUA-CST: OW 372.880.4 G-ABRY 2011
A1/A2 B1/B2 ; CD A1/A2 B1/B2
[link] Onderwijs in een gekleurde samenleving / Orhan Agirdag. - Berchem : EPO, 2020. - 207 p.UA-HB: CST-SW-VANHJ
UA-HB: CST-SW-KOSTI
UA-HB: CD-ADM-IDPG
UA-CST: PSW 301.188.8 G-AGIR 2020
UA-CST: T&L 301.173 G-AGIR 2020
[link] Assessing academic English for higher education admissions / [edit.] Xiaoming Xi ; [edit.] John M. Norris. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xii, 219 p. - (Innovations in language learning and assessment at ETS ; 6)UA-CST: T&L 802.0 G-XI 2021
[link] La didactique de la grammaire dans l'enseignement du français et des langues : savoirs savants, savoirs experts et savoirs ordinaires / Jean-Claude Beacco. - Paris : Didier, 2010. - 271 p. - (Langues & didactique ; 2010: 1)UA-CST: T&L 804.0 H 5 BEAC 2010
[link] Roadmap / Kate Browne ; Claire Fitzgerald ; Heather Jones ; Monica Berlis ; Kate Fuscoe ; Karen Cameron Gray ; Anna Richardson. - Harlow : Pearson Education Limited, 2019. - Workbook; Student's book; Teacher's bookUA-CST: OW 374.7 G-BROW 2019
Workbook B1/A1; Student's book B1; Teacher's book B1
[link] Met de kinderen alles goed : opgroeien in tijden van crises / Pedro De Bruyckere. - Tielt : LannooCampus, 2020. - 135 p. : ill.UA-CST: PSW 301.185.1 G-BRUY 2020
[link] Teaching languages to young learners / Lynne Cameron. - Cambridge : Cambridge University Press, 2019. - xvi, 258 p. : ill. - (Cambridge language teaching library ; 2019: 1)UA-CST: T&L 800.13 G-CAME 2019
[link] Les combats de l'école / [edit.] Hélène Richard. - Paris : Le Monde diplomatique, 2021. - 98 p. : ill. - (Manière de voir ; 177)UA-CST: PSW 301 F-MANI:177
[link] Enseigner la grammaire / [edit.] Olivier Bertrand ; [edit.] Isabelle Schaffner ; [inl.] Jean Ehrsam. - Palaiseau : Les éditions de l'École polytechnique, 2013. - 448 p. : ill. - (Collection Linguistique et didactique ; 2013: 1)UA-CST: T&L 804.0 H 5 BERT 2013
[link] Formal linguistics and language education : new empirical perspectives / [edit.] Andreas Trotzke ; [edit.] Tanja Kupisch. - Cham : Springer, 2020. - viii, 223 p. : ill. - (Educational linguistics ; 43)UA-CST: T&L 800 H 5 TROT 2020
[link] Contemporary thinking on transdisciplinary knowledge : what those who know, know / Paul Gibbs ; Alison Beavis. - Cham : Springer, 2020. - ix, 84 p. - (Springerbriefs in education ; 2020: 1)UA-CST: FILO 165.3 G-GIBB 2020
[link] Urban onderwijs : docenten over gelijke kansen in een veranderende wereld / Julia von Graevenitz ; Menno Visser. - Amsterdam : Studio Noodzaak, 2020. - 302 p.UA-CST: T&L 301.173 G-GRAE 2020
[link] Language use in English-medium instruction at university : international perspectives on teacher practice / [edit.] David Lasagabaster ; [edit.] Aintzane Doiz. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xii, 221 p. - (Routledge studies in English-medium instruction ; 2021: 1)UA-CST: T&L 802.0 G-LASA 2021
[link] Lessen uit LOEP : lerarenopleiders onderzoeken hun eigen praktijk / [edit.] Geert Kelchtermans ; [edit.] Eline Vanassche ; [edit.] Ann Deketelaere. - Antwerpen : Garant, 2014. - 196 p.UA-CST: OW 371.13 G-KELC 2014
[link] In a classroom of their own : the intersection of race and feminist politics in all-black male schools / Keisha Lindsay. - Urbana, Ill. : University of Illinois Press, 2018. - ix, 192 p. - (Dissident feminisms ; 2018: 1)UA-CST: PSW 301.174 L-USA-LIND 2018
[link] Story, not study : 30 brief lessons to inspire health researchers as writers / Lorelei Lingard ; Christopher Watling. - Cham : Springer, 2021. - xix, 224 p. - (Innovation and change in professional education ; 19)UA-CST: OW 378 G-LING 2021
[link] Unmute : activerende didactiek voor de online taalles / Masja Mesie ; Alie Kammenga. - Bussum : Uitgeverij Coutinho, 2020. - 70 p. : ill.UA-CST: OW 372.880 G-MESI 2020
[link] De strategie van de aanpassing : de Leidse universiteit, 1876-1975 / Willem Otterspeer. - Amsterdam : Prometheus, 2021. - 555 p. - (Groepsportret met dame ; 4)UA-CST: MAG-OW-B 81776
[link] Onderzoek doen : een praktische inleiding in onderzoeksvaardigheden / Frank Plooij. - Tweede herziene editie. - Amsterdam : Pearson, 2021. - 275 p.UA-CST: PSW 301.08 G-PLOO 2021
[link] Puntoycoma : audio revista para mejorar tu español. - Alcobendas : Habla con Eñe, 2006. - Titel varieert: Puntoycoma : audio magazine para mejorar tu español ; titel varieert: Punto y coma ; algemeen Ondertitel varieert ; met CDUA-CST: OW 37 E-PUNT
14(2008)-
[link] Quelle grammaire enseigner? / [edit.] Jean-Christophe Pellat ; [medewerker] Pascale Bézu ; [medewerker] Annie Camenisch ; [medewerker] Corinne Delhay ; [medewerker] Jean-Paul Meyer ; [medewerker] Serge Petit ; [medewerker] Laurence Schmoll. - Paris : Hatier, 2017. - 286 p. - (Enseigner à l'école primaire ; 2017: 1)UA-CST: T&L 804.0 H 5 PELL 2017
[link] Scolarisation des filles et relations de genre / [edit.] Marie-France Lange. - Paris : Presses de la Fondation nationale des sciences politiques, 2021. - 166 p. - (Autrepart : revue de sciences sociales au Sud ; 87)UA-CST: DEV 90 F-AUTR:87
[link] Teaching young adult literature / [edit.] Mike Cadden ; [edit.] Karen Coats ; [edit.] Roberta Seelinger Trites. - New York, N.Y. : The Modern Language Association of America, 2020. - viii, 350 p. - (Options for teaching ; 50)UA-CST: T&L 82 H 7 CADD 2020
[link] Picture world : image, aesthetics, and Victorian new media / Rachel Teukolsky. - Oxford : Oxford University Press, 2020. - viii, 461 pages : ill.UA-CST: FILO 18.73 G-TEUK 2020
[link] Enseigner la langue française à l'école / Carole Tisset. - Vanves : Hachette éducation, 2017. - 319 p. : ill. - (Profession enseignant ; 2017: 1). - Titel varieert: Enseigner la langue française à l'école : la grammaire, l'orthographe et la conjugaisonUA-CST: T&L 804.0 H 5 TISS 2017
[link] Perspectieven op onderwijsvernieuwing / Eric Verbiest. - Antwerpen : Gompel&Svacina, 2021. - 430 p.UA-CST: OW 371.2 G-VERB 2021
[link] Visual research methods : an introduction for library and information studies / [edit.] Shailoo Bedi ; [edit.] Jenaya Webb. - London : Facet Publishing, 2020. - XXVIII, 213 p. : ill.UA-CST: IBW 02 G-BEDI 2020
'''Didactiek'''
[link] Les 500 exercices de phonétique / Dominique Abry ; Marie-Laure Chalaron. - Paris : Hachette, 2010-2020. - 2 v. - (Les exercices ; 2011: 1). - Titel varieert: Les 500 exercices de phonétique avec corrigésUA-CST: OW 372.880.4 G-ABRY 2011
A1/A2 B1/B2 ; CD A1/A2 B1/B2
[link] Onderwijs in een gekleurde samenleving / Orhan Agirdag. - Berchem : EPO, 2020. - 207 p.UA-HB: CST-SW-VANHJ
UA-HB: CST-SW-KOSTI
UA-HB: CD-ADM-IDPG
UA-CST: PSW 301.188.8 G-AGIR 2020
UA-CST: T&L 301.173 G-AGIR 2020
[link] La didactique de la grammaire dans l'enseignement du français et des langues : savoirs savants, savoirs experts et savoirs ordinaires / Jean-Claude Beacco. - Paris : Didier, 2010. - 271 p. - (Langues & didactique ; 2010: 1)UA-CST: T&L 804.0 H 5 BEAC 2010
[link] Roadmap / Kate Browne ; Claire Fitzgerald ; Heather Jones ; Monica Berlis ; Kate Fuscoe ; Karen Cameron Gray ; Anna Richardson. - Harlow : Pearson Education Limited, 2019. - Workbook; Student's book; Teacher's bookUA-CST: OW 374.7 G-BROW 2019
Workbook B1/A1; Student's book B1; Teacher's book B1
[link] Teaching languages to young learners / Lynne Cameron. - Cambridge : Cambridge University Press, 2019. - xvi, 258 p. : ill. - (Cambridge language teaching library ; 2019: 1)UA-CST: T&L 800.13 G-CAME 2019
[link] Enseigner la grammaire / [edit.] Olivier Bertrand ; [edit.] Isabelle Schaffner ; [inl.] Jean Ehrsam. - Palaiseau : Les éditions de l'École polytechnique, 2013. - 448 p. : ill. - (Collection Linguistique et didactique ; 2013: 1)UA-CST: T&L 804.0 H 5 BERT 2013
[link] Formal linguistics and language education : new empirical perspectives / [edit.] Andreas Trotzke ; [edit.] Tanja Kupisch. - Cham : Springer, 2020. - viii, 223 p. : ill. - (Educational linguistics ; 43)UA-CST: T&L 800 H 5 TROT 2020
[link] Language use in English-medium instruction at university : international perspectives on teacher practice / [edit.] David Lasagabaster ; [edit.] Aintzane Doiz. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xii, 221 p. - (Routledge studies in English-medium instruction ; 2021: 1)UA-CST: T&L 802.0 G-LASA 2021
[link] In a classroom of their own : the intersection of race and feminist politics in all-black male schools / Keisha Lindsay. - Urbana, Ill. : University of Illinois Press, 2018. - ix, 192 p. - (Dissident feminisms ; 2018: 1)UA-CST: PSW 301.174 L-USA-LIND 2018
[link] Unmute : activerende didactiek voor de online taalles / Masja Mesie ; Alie Kammenga. - Bussum : Uitgeverij Coutinho, 2020. - 70 p. : ill.UA-CST: OW 372.880 G-MESI 2020
[link] Puntoycoma : audio revista para mejorar tu español. - Alcobendas : Habla con Eñe, 2006. - Titel varieert: Puntoycoma : audio magazine para mejorar tu español ; titel varieert: Punto y coma ; algemeen Ondertitel varieert ; met CDUA-CST: OW 37 E-PUNT
14(2008)-
[link] Quelle grammaire enseigner? / [edit.] Jean-Christophe Pellat ; [medewerker] Pascale Bézu ; [medewerker] Annie Camenisch ; [medewerker] Corinne Delhay ; [medewerker] Jean-Paul Meyer ; [medewerker] Serge Petit ; [medewerker] Laurence Schmoll. - Paris : Hatier, 2017. - 286 p. - (Enseigner à l'école primaire ; 2017: 1)UA-CST: T&L 804.0 H 5 PELL 2017
[link] Scolarisation des filles et relations de genre / [edit.] Marie-France Lange. - Paris : Presses de la Fondation nationale des sciences politiques, 2021. - 166 p. - (Autrepart : revue de sciences sociales au Sud ; 87)UA-CST: DEV 90 F-AUTR:87
[link] Teaching young adult literature / [edit.] Mike Cadden ; [edit.] Karen Coats ; [edit.] Roberta Seelinger Trites. - New York, N.Y. : The Modern Language Association of America, 2020. - viii, 350 p. - (Options for teaching ; 50)UA-CST: T&L 82 H 7 CADD 2020
[link] Picture world : image, aesthetics, and Victorian new media / Rachel Teukolsky. - Oxford : Oxford University Press, 2020. - viii, 461 pages : ill.UA-CST: FILO 18.73 G-TEUK 2020
[link] Enseigner la langue française à l'école / Carole Tisset. - Vanves : Hachette éducation, 2017. - 319 p. : ill. - (Profession enseignant ; 2017: 1). - Titel varieert: Enseigner la langue française à l'école : la grammaire, l'orthographe et la conjugaisonUA-CST: T&L 804.0 H 5 TISS 2017
[link] Visual research methods : an introduction for library and information studies / [edit.] Shailoo Bedi ; [edit.] Jenaya Webb. - London : Facet Publishing, 2020. - XXVIII, 213 p. : ill.UA-CST: IBW 02 G-BEDI 2020
'''Hoger onderwijs. Universitair onderwijs'''
[link] Assessing academic English for higher education admissions / [edit.] Xiaoming Xi ; [edit.] John M. Norris. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xii, 219 p. - (Innovations in language learning and assessment at ETS ; 6)UA-CST: T&L 802.0 G-XI 2021
[link] Contemporary thinking on transdisciplinary knowledge : what those who know, know / Paul Gibbs ; Alison Beavis. - Cham : Springer, 2020. - ix, 84 p. - (Springerbriefs in education ; 2020: 1)UA-CST: FILO 165.3 G-GIBB 2020
[link] Story, not study : 30 brief lessons to inspire health researchers as writers / Lorelei Lingard ; Christopher Watling. - Cham : Springer, 2021. - xix, 224 p. - (Innovation and change in professional education ; 19)UA-CST: OW 378 G-LING 2021
[link] De strategie van de aanpassing : de Leidse universiteit, 1876-1975 / Willem Otterspeer. - Amsterdam : Prometheus, 2021. - 555 p. - (Groepsportret met dame ; 4)UA-CST: MAG-OW-B 81776
[link] Teaching young adult literature / [edit.] Mike Cadden ; [edit.] Karen Coats ; [edit.] Roberta Seelinger Trites. - New York, N.Y. : The Modern Language Association of America, 2020. - viii, 350 p. - (Options for teaching ; 50)UA-CST: T&L 82 H 7 CADD 2020