'''Opvoeding. Onderwijs'''
[link] Intercultural communication and language pedagogy : from theory to practice / Zsuzsanna Ittzés Abrams. - Cambridge : Cambridge University Press, 2020. - XV, 373 p.UA-CST: T&L 659.3 G-ABRA 2020
[link] Les 500 exercices de phonétique / Dominique Abry ; Marie-Laure Chalaron. - Paris : Hachette, 2010-2020. - 2 v. - (Les exercices ; 2011: 1). - Titel varieert: Les 500 exercices de phonétique avec corrigésUA-CST: OW 372.880.4 G-ABRY 2011
A1/A2 B1/B2 ; CD A1/A2 B1/B2
[link] La prononciation en classe / Geneviève Briet ; Valérie Collige ; Emmanuelle Rassart. - Fontaine : FLE PUG, 2019. - 191 p. - (Les outils malins du FLE ; 2019: 1). - Titel varieert: La prononciation en classe : des outils pratiques pour animer la classeUA-CST: OW 372.880.4 Y-OUTI 2019
[link] Content and language integrated learning in Spanish and Japanese contexts : policy, practice and pedagogy / [edit.] Keiko Tsuchiya ; [edit.] María Dolores Pérez Murillo. - Cham : Palgrave Macmillan, 2019. - xxx, 417 p.UA-CST: OW 372.880 G-TSUC 2019
[link] Bewust basaal : gouden gids van de basale stimulatie / Sophie Decleir ; Lien De Geest ; Ann De Keukeleire ; Lut De Waele ; Hilde De Wandel ; Isabelle Lyppens ; Els Ruts ; Christine Van Doorsselaere ; Lore Van Gijseghem ; Hilde Laget. - Buggenhout : Blijdorp vzw, 2020. - 179 p. : ill.UA-CDE: BMED 615.8 G-DECL 2020
[link] Development of modality in first language acquisition : a cross-linguistic perspective / [edit.] Ursula Stephany ; [edit.] Ayhan Aksu-Koç. - Berlin : De Gruyter Mouton, 2021. - x, 593 p. : ill. - (Studies on language acquisition ; 54)UA-CST: T&L 800.15 H 5 STEP 2021
[link] Discours sur l'éducation au XVIIIe siècle : pédagogie et utopies pédagogiques / [edit.] Bruno Bernard ; [edit.] Guri Shipé. - Bruxelles : Éditions de l'Université de Bruxelles, 2021. - 338 p. - (Etudes sur le XVIIIe siècle ; 47). - Titel varieert: Discours sur l'éducation au 18e siècle : pédagogie et utopies pédagogiquesUA-CST: T&L 82 J 18 MORT:47
[link] Early modern universities : networks of higher learning / [edit.] Anja-Silvia Goeing ; [edit.] Glyn Parry ; [edit.] Mordechai Feingold. - Leiden : Brill, 2021. - XVIII, 501 p. - (Scientific and learned cultures and their institutions ; 31)UA-CST: MAG-OW-BB 52720
[link] Experience in action! DesignBuild in architecture / [edit.] Vera Simone Bader ; [edit.] Andres Lepik. - Munich : Edition Detail, 2020. - 207 p. : ill.UA-CST: ONTW 72 G-BADE 2020
[link] Experience in action! DesignBuild in der Architektur / [edit.] Vera Simone Bader ; [edit.] Andres Lepik. - München : Edition Detail, 2020. - 207 p. : ill.UA-CST: ONTW 72 G-BADE 2020
[link] Biogenie / Luc D' Haeninck ; Leen Dekeersmaeker ; Marc Peeters ; Kris Geris ; Rudi Goossens ; Wim Schepers ; Patrick Vernemmen ; Bart Hempen. - Antwerpen : De Boeck / Van In, 2006. - 6 v. : ill.UA-CDE: BMED 372.857 Y-BIOG
Leerwerkboek 3-5.1, 5.2/6.2, 6.1-6.2 ; Werkboek 3.1-3.2,4.2 ; Leerboek 3.1-4.2 ; Handleiding 3,3.1-5.2 en 5.2/6.2 ; Cd-rom bij de handleiding 3, 3.1-3.2, 4.1-4.2
[link] Understanding and teaching reading comprehension : a handbook / Jane Oakhill ; Kate Cain ; Carsten Elbro. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2015. - vii, 129 p.UA-CST: OW 372.880 G-OAKH 2015
[link] Research methods & methodologies in education / [edit.] Robert Coe ; [edit.] Michael Waring ; [edit.] Larry V. Hedges ; [edit.] Laura Day Ashley. - 3rd edition. - Los Angeles, Calif. : Sage, 2021. - xxx, 428 p.UA-CST: PSW 301.08 G-COE 2021
[link] El proyecto educativo en el Plan Nacional de Desarrollo 1983-1988 : el discurso y sus efectos extradiscursivos / Magdalena Salamon. - México : Universidad Nacional Autónoma de México, 1991. - 57 p. - (Cuadernos del CESU ; 23)UA-CST: MAG-OW-C 29773
[link] Gezondheidsbevordering en zelfmanagement door verpleegkundigen en verpleegkundig specialisten / Barbara Sassen. - Achtste, herziene druk. - Houten : Bohn Stafleu van Loghum, 2018. - XVII, 350 p.UA-CDE: BMED 613 G-SASS 2018
[link] Sex in revolution : gender, politics, and power in modern Mexico / [edit.] Jocelyn Olcott ; [edit.] Mary Kay Vaughan ; [edit.] Gabriela Cano ; [inl.] Carlos Monsiváis. - Durham, N.C. : Duke University Press, 2006. - x, 320 p. : ill. - Gerecenseerd in: SIGNS, Vol. 33, 2008, nr. 03, spring, p. 729-732 ; gerecenseerd in: GENDER & HISTORY, Vol. 22, 2010, nr. 01, apr, p. 256-257UA-CST: GES 980 H 72 OLCO 2006
[link] Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg / Giannoula Tsakitzidis ; Paul Van Royen. - Wommelgem : De Boeck, 2018. - 163 p. : ill. - Titel varieert: IPSIGUA-CDE: BMED 613 G-TSAK 2018
UA-CST: OW 371.31 G-TSAK 2018
[link] Utopian universities : a global history of the new campuses of the 1960s / [edit.] Jill Pellew ; [edit.] Miles Taylor. - London : Bloomsbury Academic, 2021. - xix, 400 p.UA-CST: GES 93 H 70 PELL 2021
[link] Leren spreken : een didactische handleiding voor docenten NT2 / Margreet Verboog. - Tweede, herziene druk. - Bussum : Uitgeverij Coutinho, 2009. - 191 p.UA-CST: OW 372.880.39 G-VERB 2009
[link] Accelerating academia : the changing structure of academic time / Filip Vostal. - Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2016. - xi, 242 p. - (Palgrave studies in science, knowledge and policy ; 2016: 1)UA-CST: OW 378 G-VOST 2016
[link] Writing and language learning : advancing research agendas / [edit.] Rosa M. Manchón. - Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2020. - vii, 432 p. - (Language learning and language teaching ; 56)UA-CST: TEW 800 G-MANC 2020
'''Geschiedenis van de pedagogiek'''
[link] Discours sur l'éducation au XVIIIe siècle : pédagogie et utopies pédagogiques / [edit.] Bruno Bernard ; [edit.] Guri Shipé. - Bruxelles : Éditions de l'Université de Bruxelles, 2021. - 338 p. - (Etudes sur le XVIIIe siècle ; 47). - Titel varieert: Discours sur l'éducation au 18e siècle : pédagogie et utopies pédagogiquesUA-CST: T&L 82 J 18 MORT:47
'''Didactiek'''
[link] Intercultural communication and language pedagogy : from theory to practice / Zsuzsanna Ittzés Abrams. - Cambridge : Cambridge University Press, 2020. - XV, 373 p.UA-CST: T&L 659.3 G-ABRA 2020
[link] Les 500 exercices de phonétique / Dominique Abry ; Marie-Laure Chalaron. - Paris : Hachette, 2010-2020. - 2 v. - (Les exercices ; 2011: 1). - Titel varieert: Les 500 exercices de phonétique avec corrigésUA-CST: OW 372.880.4 G-ABRY 2011
A1/A2 B1/B2 ; CD A1/A2 B1/B2
[link] La prononciation en classe / Geneviève Briet ; Valérie Collige ; Emmanuelle Rassart. - Fontaine : FLE PUG, 2019. - 191 p. - (Les outils malins du FLE ; 2019: 1). - Titel varieert: La prononciation en classe : des outils pratiques pour animer la classeUA-CST: OW 372.880.4 Y-OUTI 2019
[link] Content and language integrated learning in Spanish and Japanese contexts : policy, practice and pedagogy / [edit.] Keiko Tsuchiya ; [edit.] María Dolores Pérez Murillo. - Cham : Palgrave Macmillan, 2019. - xxx, 417 p.UA-CST: OW 372.880 G-TSUC 2019
[link] Development of modality in first language acquisition : a cross-linguistic perspective / [edit.] Ursula Stephany ; [edit.] Ayhan Aksu-Koç. - Berlin : De Gruyter Mouton, 2021. - x, 593 p. : ill. - (Studies on language acquisition ; 54)UA-CST: T&L 800.15 H 5 STEP 2021
[link] Biogenie / Luc D' Haeninck ; Leen Dekeersmaeker ; Marc Peeters ; Kris Geris ; Rudi Goossens ; Wim Schepers ; Patrick Vernemmen ; Bart Hempen. - Antwerpen : De Boeck / Van In, 2006. - 6 v. : ill.UA-CDE: BMED 372.857 Y-BIOG
Leerwerkboek 3-5.1, 5.2/6.2, 6.1-6.2 ; Werkboek 3.1-3.2,4.2 ; Leerboek 3.1-4.2 ; Handleiding 3,3.1-5.2 en 5.2/6.2 ; Cd-rom bij de handleiding 3, 3.1-3.2, 4.1-4.2
[link] Understanding and teaching reading comprehension : a handbook / Jane Oakhill ; Kate Cain ; Carsten Elbro. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2015. - vii, 129 p.UA-CST: OW 372.880 G-OAKH 2015
[link] Gezondheidsbevordering en zelfmanagement door verpleegkundigen en verpleegkundig specialisten / Barbara Sassen. - Achtste, herziene druk. - Houten : Bohn Stafleu van Loghum, 2018. - XVII, 350 p.UA-CDE: BMED 613 G-SASS 2018
[link] Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg / Giannoula Tsakitzidis ; Paul Van Royen. - Wommelgem : De Boeck, 2018. - 163 p. : ill. - Titel varieert: IPSIGUA-CDE: BMED 613 G-TSAK 2018
UA-CST: OW 371.31 G-TSAK 2018
[link] Leren spreken : een didactische handleiding voor docenten NT2 / Margreet Verboog. - Tweede, herziene druk. - Bussum : Uitgeverij Coutinho, 2009. - 191 p.UA-CST: OW 372.880.39 G-VERB 2009
[link] Accelerating academia : the changing structure of academic time / Filip Vostal. - Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2016. - xi, 242 p. - (Palgrave studies in science, knowledge and policy ; 2016: 1)UA-CST: OW 378 G-VOST 2016
[link] Writing and language learning : advancing research agendas / [edit.] Rosa M. Manchón. - Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2020. - vii, 432 p. - (Language learning and language teaching ; 56)UA-CST: TEW 800 G-MANC 2020
'''Hoger onderwijs. Universitair onderwijs'''
[link] Content and language integrated learning in Spanish and Japanese contexts : policy, practice and pedagogy / [edit.] Keiko Tsuchiya ; [edit.] María Dolores Pérez Murillo. - Cham : Palgrave Macmillan, 2019. - xxx, 417 p.UA-CST: OW 372.880 G-TSUC 2019
[link] Early modern universities : networks of higher learning / [edit.] Anja-Silvia Goeing ; [edit.] Glyn Parry ; [edit.] Mordechai Feingold. - Leiden : Brill, 2021. - XVIII, 501 p. - (Scientific and learned cultures and their institutions ; 31)UA-CST: MAG-OW-BB 52720
[link] Experience in action! DesignBuild in architecture / [edit.] Vera Simone Bader ; [edit.] Andres Lepik. - Munich : Edition Detail, 2020. - 207 p. : ill.UA-CST: ONTW 72 G-BADE 2020
[link] Experience in action! DesignBuild in der Architektur / [edit.] Vera Simone Bader ; [edit.] Andres Lepik. - München : Edition Detail, 2020. - 207 p. : ill.UA-CST: ONTW 72 G-BADE 2020
[link] Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg / Giannoula Tsakitzidis ; Paul Van Royen. - Wommelgem : De Boeck, 2018. - 163 p. : ill. - Titel varieert: IPSIGUA-CDE: BMED 613 G-TSAK 2018
UA-CST: OW 371.31 G-TSAK 2018
[link] Utopian universities : a global history of the new campuses of the 1960s / [edit.] Jill Pellew ; [edit.] Miles Taylor. - London : Bloomsbury Academic, 2021. - xix, 400 p.UA-CST: GES 93 H 70 PELL 2021
[link] Accelerating academia : the changing structure of academic time / Filip Vostal. - Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2016. - xi, 242 p. - (Palgrave studies in science, knowledge and policy ; 2016: 1)UA-CST: OW 378 G-VOST 2016