Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2021/03
'''Opvoeding. Onderwijs'''
[link] Artificial intelligence and inclusive education : speculative futures and emerging practices / [edit.] Jeremy Knox ; [edit.] Yuchen Wang ; [edit.] Michael Gallagher. - Singapore : Springer, 2019. - xiii, 206 p. - (Perspectives on rethinking and reforming education ; 2019: 1)
UA-CST: OW 371.315.9 G-KNOX 2019
[link] Writing the annotated bibliography : a guide for students and researchers / Luke Beatty ; Cynthia A. Cochran. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xvii, 144 p.
UA-CST: ALG 001 G-BEAT 2021
[link] John Dewey and Confucian thought / Jim Behuniak. - Albany, N.Y. : Suny Press, 2019. - xv, 413 p. - (Experiments in intra-cultural philosophy ; 2) ; (Suny series in Chinese philosophy and culture ; 2019: 2(= v. 2))
UA-CST: FILO 19.8 N-DEWE-BEHU 2019
[link] John Dewey and Daoist thought / Jim Behuniak. - Albany, N.Y. : Suny Press, 2019. - xxii, 398 p. - (Experiments in intra-cultural philosophy ; 1) ; (Suny series in Chinese philosophy and culture ; 2019: 1(= v. 1))
UA-CST: FILO 19.8 N-DEWE-BEHU 2019
[link] Envisioning TESOL through a translanguaging lens : global perspectives / [edit.] Zhongfeng Tian ; [edit.] Laila Aghai ; [edit.] Peter Sayer ; [edit.] Jamie L. Schissel. - Cham : Springer, 2020. - xvii, 374 p. - (Educational linguistics ; 45)
UA-CST: OW 372.880.20 G-TIAN 2020
[link] Buzzy : economie eerste graad / Staf Eraerts ; Lindsay Van den Abbeele ; Joris Vangroenderbeek. - Berchem : Plantyn, 2020. - 3 v. : ill. - Bestaat uit: Buzzy#economics; Buzzy&business; Buzzy@work
UA-CST: OW 372.833 Y-BUZZ 2020
#economics
[link] Algoritmen en datastructuren / Veerle Fack. - Derde, herwerkte druk. - Leuven : Acco, 2014. - viii, 311 p.
UA-CST: OW 372.862 G-FACK 2014
[link] Buzz : economie voor A-stroom en ASO / Jacques Goedgebeur ; Lindsay Van den Abbeele ; Jef Peiremans ; Staf Eraerts ; Veerle Daeseleire ; Bernadette Steeno. - Berchem : Plantyn, 2018. - Economie, Algemene economie, Bedrijfswetenschappen : ill. - Titel varieert: Buzz ; algemeen Methode economie voor het ASO en A-stroom van het Katholiek Secundair Onderwijs ; algemeen Met online lesfunctionaliteiten: Scoodle
https://www.knooppunt.net/
https://www.plantyn.com/web/nl/secundair-onderwijs/economie/buzz
UA-CST: OW 372.833 Y-BUZZ
Basisoptie economie en organisatie 2; Algemene economie 3-6; Bedrijswetenschappen 5-6
[link] Designing interdisciplinary education : a practical handbook for university teachers / Linda de Greef ; Ger Post ; Christianne Vink ; Lucy Wenting. - Amsterdam : Amsterdam University Press, 2017. - 179 p. - (Perspectives on interdisciplinarity ; 3)
UA-CST: OW 378.147 G-GREE 2017
[link] Kritische Fremdsprachendidaktik : Grundlagen, Ziele, Beispiele / [edit.] David Gerlach. - Tübingen : Narr Francke Attempto Verlag, 2020. - 236 p.
UA-CST: OW 372.880 G-GERL 2020
[link] Language education and emotions : research into emotions and language learners, language teachers and educational processes / [edit.] Mathea Simons ; [edit.] Tom F.H. Smits. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xv, 227 p. - (Routledge research in language education ; 2021: 1)
UA-CST: OW 37.015.3 G-SIMO 2021
[link] Learning and teaching in clinical contexts : a practical guide / [edit.] Clare Delany ; [edit.] Elizabeth Molloy. - Chatswood : Elsevier, 2018. - xii, 402 p.
UA-CST: OW 378 G-DELA 2018
[link] Literale Kompetenzentwicklung an der Hochschule / [edit.] Ulrike Preußer ; [edit.] Nadja Sennewald. - Frankfurt am Main : Peter Lang, 2012. - 353 p.
UA-CST: T&L 82 G-PREU 2012
[link] Academic library makerspaces : a practical guide to planning, collaborating, and supporting campus innovation / Katy B. Mathuews ; Daniel J. Harper. - Santa Barbara, Calif. : Libraries Unlimited, an imprint of ABC-CLIO, LLC, 2020. - x, 168 p. : ill.
UA-CGB: TWET 001 G-MATH 2020
[link] Nelson Mandela : comparative perspectives of his significance for education / [edit.] Crain Soudien. - Rotterdam : Sense Publishers, 2017. - vi, 181 p. - (Comparative and international education, a diversity of voices ; 42)
UA-CST: GES 960 N-MAND-SOUD 2017
[link] Corpus linguistics for education : a guide for research / Pascual Pérez-Paredes. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xvii, 175 p.
UA-CST: T&L 800.11 G-PERE 2021
[link] Puntoycoma : audio revista para mejorar tu español. - Alcobendas : Habla con Eñe, 2006. - Titel varieert: Puntoycoma : audio magazine para mejorar tu español ; titel varieert: Punto y coma ; algemeen Ondertitel varieert ; met CD
UA-CST: OW 37 E-PUNT
14(2008)-
[link] Ons verste verleden : historisch denken over de prehistorische mens in de oude wereld / Tim Puttevils ; Bart Vanmontfort ; Karel Van Nieuwenhuyse ; Phlip Van Peer. - Leuven : Universitaire Pers Leuven, 2020. - 160 p. : ill. - (Historisch denken ; 4)
http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=2330718&site=ehost-live
http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&db=nlabk&AN=2330718
UA-CST: OW 372.893 G-PUTT 2020
[link] The Routledge handbook of English language teacher education / [edit.] Steve Walsh ; [edit.] Steve Mann. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2019. - xxvi, 617 p. : ill. - (Routledge handbooks in applied linguistics ; 2019: 2)
UA-CST: OW 371.13 G-WALS 2019
[link] The Routledge handbook of international planning education / [edit.] Nancey Green Leigh ; [edit.] Steven P. French ; [edit.] Subhrajit Guhathakurta ; [edit.] Bruce Stiftel. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. - xvii, 351 p. - (Routledge handbooks ; 2020: 5)
UA-CST: ONTW 71 G-LEIG 2020
[link] The Routledge handbook of second language acquisition and corpora / [edit.] Nicole Tracy-Ventura ; [edit.] Magali Paquot. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xviii, 433 p. - (Routledge handbooks in second language acquisition ; 2021: 1)
UA-CST: T&L 800 G-TRAC 2021
[link] No platform : a history of anti-fascism, universities and the limits of free speech / Evan Smith. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. - viii, 230 p. - (Routledge studies in fascism and the far right ; 2020: 3)
UA-CST: PSW 301.56 L-GB-SMIT 2020
[link] Samen sterk in geïntegreerde leerlingenbegeleiding : een gids voor onderwijsprofessionals / Elke Struyf. - Kalmthout : Pelckmans Pro, 2020. - 319 p.
UA-HB: CD-ADM-ASOE
UA-CST: OW 371.2 G-STRU 2020
[link] Tribes and territories in the 21st century : rethinking the significance of disciplines in higher education / [edit.] Paul Trowler ; [edit.] Murray Saunders ; [edit.] Veronica Bamber. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2014. - xv, 287 p. - (International studies in higher education ; 2014: 1)
UA-CST: OW 378 G-TROW 2014
'''Geschiedenis van de pedagogiek'''
[link] John Dewey and Confucian thought / Jim Behuniak. - Albany, N.Y. : Suny Press, 2019. - xv, 413 p. - (Experiments in intra-cultural philosophy ; 2) ; (Suny series in Chinese philosophy and culture ; 2019: 2(= v. 2))
UA-CST: FILO 19.8 N-DEWE-BEHU 2019
[link] John Dewey and Daoist thought / Jim Behuniak. - Albany, N.Y. : Suny Press, 2019. - xxii, 398 p. - (Experiments in intra-cultural philosophy ; 1) ; (Suny series in Chinese philosophy and culture ; 2019: 1(= v. 1))
UA-CST: FILO 19.8 N-DEWE-BEHU 2019
'''Didactiek'''
[link] Artificial intelligence and inclusive education : speculative futures and emerging practices / [edit.] Jeremy Knox ; [edit.] Yuchen Wang ; [edit.] Michael Gallagher. - Singapore : Springer, 2019. - xiii, 206 p. - (Perspectives on rethinking and reforming education ; 2019: 1)
UA-CST: OW 371.315.9 G-KNOX 2019
[link] Envisioning TESOL through a translanguaging lens : global perspectives / [edit.] Zhongfeng Tian ; [edit.] Laila Aghai ; [edit.] Peter Sayer ; [edit.] Jamie L. Schissel. - Cham : Springer, 2020. - xvii, 374 p. - (Educational linguistics ; 45)
UA-CST: OW 372.880.20 G-TIAN 2020
[link] Buzzy : economie eerste graad / Staf Eraerts ; Lindsay Van den Abbeele ; Joris Vangroenderbeek. - Berchem : Plantyn, 2020. - 3 v. : ill. - Bestaat uit: Buzzy#economics; Buzzy&business; Buzzy@work
UA-CST: OW 372.833 Y-BUZZ 2020
#economics
[link] Algoritmen en datastructuren / Veerle Fack. - Derde, herwerkte druk. - Leuven : Acco, 2014. - viii, 311 p.
UA-CST: OW 372.862 G-FACK 2014
[link] Buzz : economie voor A-stroom en ASO / Jacques Goedgebeur ; Lindsay Van den Abbeele ; Jef Peiremans ; Staf Eraerts ; Veerle Daeseleire ; Bernadette Steeno. - Berchem : Plantyn, 2018. - Economie, Algemene economie, Bedrijfswetenschappen : ill. - Titel varieert: Buzz ; algemeen Methode economie voor het ASO en A-stroom van het Katholiek Secundair Onderwijs ; algemeen Met online lesfunctionaliteiten: Scoodle
https://www.knooppunt.net/
https://www.plantyn.com/web/nl/secundair-onderwijs/economie/buzz
UA-CST: OW 372.833 Y-BUZZ
Basisoptie economie en organisatie 2; Algemene economie 3-6; Bedrijswetenschappen 5-6
[link] Designing interdisciplinary education : a practical handbook for university teachers / Linda de Greef ; Ger Post ; Christianne Vink ; Lucy Wenting. - Amsterdam : Amsterdam University Press, 2017. - 179 p. - (Perspectives on interdisciplinarity ; 3)
UA-CST: OW 378.147 G-GREE 2017
[link] Kritische Fremdsprachendidaktik : Grundlagen, Ziele, Beispiele / [edit.] David Gerlach. - Tübingen : Narr Francke Attempto Verlag, 2020. - 236 p.
UA-CST: OW 372.880 G-GERL 2020
[link] Language education and emotions : research into emotions and language learners, language teachers and educational processes / [edit.] Mathea Simons ; [edit.] Tom F.H. Smits. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xv, 227 p. - (Routledge research in language education ; 2021: 1)
UA-CST: OW 37.015.3 G-SIMO 2021
[link] Learning and teaching in clinical contexts : a practical guide / [edit.] Clare Delany ; [edit.] Elizabeth Molloy. - Chatswood : Elsevier, 2018. - xii, 402 p.
UA-CST: OW 378 G-DELA 2018
[link] Literale Kompetenzentwicklung an der Hochschule / [edit.] Ulrike Preußer ; [edit.] Nadja Sennewald. - Frankfurt am Main : Peter Lang, 2012. - 353 p.
UA-CST: T&L 82 G-PREU 2012
[link] Academic library makerspaces : a practical guide to planning, collaborating, and supporting campus innovation / Katy B. Mathuews ; Daniel J. Harper. - Santa Barbara, Calif. : Libraries Unlimited, an imprint of ABC-CLIO, LLC, 2020. - x, 168 p. : ill.
UA-CGB: TWET 001 G-MATH 2020
[link] Corpus linguistics for education : a guide for research / Pascual Pérez-Paredes. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xvii, 175 p.
UA-CST: T&L 800.11 G-PERE 2021
[link] Puntoycoma : audio revista para mejorar tu español. - Alcobendas : Habla con Eñe, 2006. - Titel varieert: Puntoycoma : audio magazine para mejorar tu español ; titel varieert: Punto y coma ; algemeen Ondertitel varieert ; met CD
UA-CST: OW 37 E-PUNT
14(2008)-
[link] Ons verste verleden : historisch denken over de prehistorische mens in de oude wereld / Tim Puttevils ; Bart Vanmontfort ; Karel Van Nieuwenhuyse ; Phlip Van Peer. - Leuven : Universitaire Pers Leuven, 2020. - 160 p. : ill. - (Historisch denken ; 4)
http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=2330718&site=ehost-live
http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&db=nlabk&AN=2330718
UA-CST: OW 372.893 G-PUTT 2020
[link] The Routledge handbook of English language teacher education / [edit.] Steve Walsh ; [edit.] Steve Mann. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2019. - xxvi, 617 p. : ill. - (Routledge handbooks in applied linguistics ; 2019: 2)
UA-CST: OW 371.13 G-WALS 2019
[link] The Routledge handbook of second language acquisition and corpora / [edit.] Nicole Tracy-Ventura ; [edit.] Magali Paquot. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xviii, 433 p. - (Routledge handbooks in second language acquisition ; 2021: 1)
UA-CST: T&L 800 G-TRAC 2021
[link] Samen sterk in geïntegreerde leerlingenbegeleiding : een gids voor onderwijsprofessionals / Elke Struyf. - Kalmthout : Pelckmans Pro, 2020. - 319 p.
UA-HB: CD-ADM-ASOE
UA-CST: OW 371.2 G-STRU 2020
'''Hoger onderwijs. Universitair onderwijs'''
[link] Writing the annotated bibliography : a guide for students and researchers / Luke Beatty ; Cynthia A. Cochran. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. - xvii, 144 p.
UA-CST: ALG 001 G-BEAT 2021
[link] Designing interdisciplinary education : a practical handbook for university teachers / Linda de Greef ; Ger Post ; Christianne Vink ; Lucy Wenting. - Amsterdam : Amsterdam University Press, 2017. - 179 p. - (Perspectives on interdisciplinarity ; 3)
UA-CST: OW 378.147 G-GREE 2017
[link] Learning and teaching in clinical contexts : a practical guide / [edit.] Clare Delany ; [edit.] Elizabeth Molloy. - Chatswood : Elsevier, 2018. - xii, 402 p.
UA-CST: OW 378 G-DELA 2018
[link] Literale Kompetenzentwicklung an der Hochschule / [edit.] Ulrike Preußer ; [edit.] Nadja Sennewald. - Frankfurt am Main : Peter Lang, 2012. - 353 p.
UA-CST: T&L 82 G-PREU 2012
[link] The Routledge handbook of international planning education / [edit.] Nancey Green Leigh ; [edit.] Steven P. French ; [edit.] Subhrajit Guhathakurta ; [edit.] Bruce Stiftel. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. - xvii, 351 p. - (Routledge handbooks ; 2020: 5)
UA-CST: ONTW 71 G-LEIG 2020
[link] No platform : a history of anti-fascism, universities and the limits of free speech / Evan Smith. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. - viii, 230 p. - (Routledge studies in fascism and the far right ; 2020: 3)
UA-CST: PSW 301.56 L-GB-SMIT 2020
[link] Tribes and territories in the 21st century : rethinking the significance of disciplines in higher education / [edit.] Paul Trowler ; [edit.] Murray Saunders ; [edit.] Veronica Bamber. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2014. - xv, 287 p. - (International studies in higher education ; 2014: 1)
UA-CST: OW 378 G-TROW 2014