Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2020/04
Opvoeding. Onderwijs
[link] Herijking van de juridische opleidingen / Margreet Ahsmann ; Hanny Elzinga ; Karel Kraan ; Bert Niemeijer ; Freek Schols ; Birgit Snijder-Kuipers ; Jonathan Soeharno ; Jaap Winter. - Plaats van uitgave niet gekend : Wolters Kluwer, 2018. - 252 p. - (Handelingen Nederlandse Juristen-vereniging ; 2018)
UA-CST: RECH 34 E-NJV
Themanummer 148(2018) bij Handelingen Nederlandse Juristen-Vereniging
[link] Grammaire progressive du français avec 400 exercices : avancé / Michèle Boularès ; Jean-Louis Frérot. - 3e édition. - Plaats van uitgave niet gekend : CLE international, 2019. - 207 p. - Met Corrigés
UA-CST: OW 372.880.4 G-BOUL 2019
Basiswerk; Corrigés; CD
[link] Integrating intercultural telecollaboration in foreign language learning programmes : the case of video communication and virtual worlds: proefschrift / Silvia Canto Gutiérrez. - Amsterdam : LOT, 2020. - 150 p. : ill. - (International series ; 556). - Titel varieert: Integratie van virtuele uitwisselingen in programma's voor vreemdetalenonderwijs : de casus van videocommunicatie en virtuele werelden: proefschrift ; algemeen Proefschrift. Universiteit Utrecht, Utrecht Institute of Linguistics
https://www.lotpublications.nl/integrating-intercultural-telecollaboration-in-foreign-language-learning-programmes
UA-CST: T&L 659.3 G-CANT 2020
[link] Track 'n' trace / Els De Clercq ; Lies Alen ; Manuel Lehmann ; Tina Raymaekers ; Leen Temmerman ; Ann Vandemaele. - Wommelgem : Van In, 2018. - Paper pack
UA-CST: OW 372.880.20 Y-TRAC 2018
Handleiding 3-6; leerwerkboek 3-6; CD-DVD: 3-6
[link] A companion to twelfth-century schools / [edit.] Cédric Giraud. - Leiden : Brill, 2020. - 332 p. - (Brill's companions to the Christian tradition ; 88)
UA-CST: RG 2155 F 10
[link] Teaching and supporting children with special educational needs & disabilities in primary schools / Jonathan Glazzard ; Annette Netherwood ; [medewerker] Jane Stokoe ; [medewerker] Alison Hughes ; [medewerker] Lesley Neve. - 3rd edition. - London : Learning Matters, 2019. - 242 p. - Titel varieert: Teaching and supporting children with special educational needs and disabilities in primary schools
UA-CST: OW 37.015.3 G-GLAZ 2019
[link] Two of a kind : idiomatic expressions in native speakers and second language learners: proefschrift / Ferdy Hubers. - Amsterdam : LOT, 2020. - xiv, 271 p. : ill. - (International series ; 551). - Titel varieert: Two of a kind : idiomatic expressions by native speakers and second language learners: proefschrift ; algemeen Proefschrift. Radboud Universiteit Nijmegen, Centre for Language Studies
UA-CST: T&L 803.9 H 3 HUBE 2020
[link] Interaktionale Sprache und ihr Didaktisering im DaF-Unterricht / [edit.] Wolfgang Imo ; [edit.] Sandro M. Moraldo. - Tübingen : Stauffenburg Verlag, 2015. - 395 p. - (Stauffenburg Deutschdidaktik ; 4)
UA-CST: T&L 803.0 G-IMO 2015
[link] Professioneel taalgebruik in het economische beroepenveld : behoefteanalyse voor (taal)curriculumontwerp in het hoger economisch onderwijs / Pauline Koeleman. - Amsterdam : LOT, 2019. - 498 p. - (International series ; 540)
UA-CST: T&L 800 H 3 KOEL 2019
[link] Migration, education and translation : cross-disciplinary perspectives on human mobility and cultural encounters in education settings / [edit.] Vivienne Anderson ; [edit.] Henry Johnson. - London : Routledge Taylor & Francis Group, 2020. - xxiii, 229 p. - (Studies in migration and diaspora ; 2020: 2)
UA-CST: T&L 800.3 G-ANDE 2020
[link] First meaning then form : a longitudinal study on the effects of delaying and reducing form-focused instruction for young adolescent EFL learners: proefschrift_=_Eerst betekenis dan vorm : een longitudinaal onderzoek naar de effecten van het uitstellen en reduceren van expliciete vormgerichte instructie voor jong-adolescente vreemdetaalleerders van het Engels: proefschrift / Leslie Edith Boudien Piggott. - Amsterdam : LOT, 2019. - 255 p. : ill. - (International series ; 545)
https://www.lotpublications.nl/first-meaning-then-form
UA-CST: T&L 800.13 G-PIGG 2019
[link] Becoming a translator : an introduction to the theory and practice of translation / Douglas Robinson ; [medewerker] Mark Shuttleworth ; [medewerker] Chuan Yu. - Fourth edition. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. - xiv, 304 p.
UA-CST: T&L 800.3 G-ROBI 2020
[link] The role of technology in conference interpreter training / [edit.] María Dolores Rodríguez Melchor ; [edit.] Ildikó Horváth ; [edit.] Kate Ferguson. - Oxford : Peter Lang, 2020. - vi, 245 p. - (New trends in translation studies ; 31)
UA-CST: T&L 800.3 F-NTT:31
[link] Life / Mike Sayer ; John Hughes ; Helen Stephenson ; Paul Dummett ; David A. Hill. - Andover : National Geographic Learning, 2013. - Student's book, Teacher's book, Workbook : ill.
UA-CST: OW 372.880.20 Y-LIFE 2013
Student's book 2-6; Teacher's book 2-4, 6; Workbook 2-6; CD 2-6; DVD 2-6
[link] The influence of Dutch (L1) and English (L2) on third language learning : the effects of education, development and language combinations: proefschrift / Rosalinde Tialda Stadt. - Amsterdam : LOT, 2019. - xx, 176 p. : ill. - (International series ; 546)
UA-CST: T&L 800.13 G-STAD 2019
[link] Towards authentic experiential learning in translator education / [edit.] Don Kiraly ; [edit.] Gary Massey. - 2nd edition. - Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2019. - xi, 231 p.
UA-CST: T&L 800.3 G-KIRA 2019
[link] Een academiejaar in rechtsregels : praktisch onderwijsrecht voor docenten uit het hoger onderwijs / Karen Weis. - Brussel : Politeia, 2018. - 132 p.
UA-HB: CD-ADM-FGEN
UA-HB: CD-ADM-ADFIN
UA-HB: CD-ADM-FRECH
UA-HB: CD-ADM-FOW
UA-HB: CD-ADM-ADOND
UA-HB: CD-ADM-FFBD
UA-CST: RECH 35.07 L-B-WEIS 2018
[link] Real life / Melanie Williams ; Peter Moor ; Sarah Cunningham ; Dominika Chandler ; Marta Umińska ; Patricia Reilly. - Harlow : Pearson Education Limited, 2010. - Teacher's handbook, students' book, workbook, test book
UA-CST: OW 372.880.20 Y-WILL 2010
Elementary, pre-intermediate, intermediate, upper intermediate, advanced: teacher's handbook, students' book, workbook, test book, compact disc(s), cd-rom(s)
[link] Women, education, and agency, 1600-2000 / [edit.] Jean Spence ; [edit.] Sarah Jane Aiston ; [edit.] Maureen M. Meikle. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2010. - xiv, 279 p. - (Routledge research in gender and history ; 9)
UA-CST: PSW 301.185 G-SPEN 2010
Geschiedenis van de pedagogiek
[link] A companion to twelfth-century schools / [edit.] Cédric Giraud. - Leiden : Brill, 2020. - 332 p. - (Brill's companions to the Christian tradition ; 88)
UA-CST: RG 2155 F 10
[link] Women, education, and agency, 1600-2000 / [edit.] Jean Spence ; [edit.] Sarah Jane Aiston ; [edit.] Maureen M. Meikle. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2010. - xiv, 279 p. - (Routledge research in gender and history ; 9)
UA-CST: PSW 301.185 G-SPEN 2010
Didactiek
[link] Herijking van de juridische opleidingen / Margreet Ahsmann ; Hanny Elzinga ; Karel Kraan ; Bert Niemeijer ; Freek Schols ; Birgit Snijder-Kuipers ; Jonathan Soeharno ; Jaap Winter. - Plaats van uitgave niet gekend : Wolters Kluwer, 2018. - 252 p. - (Handelingen Nederlandse Juristen-vereniging ; 2018)
UA-CST: RECH 34 E-NJV
Themanummer 148(2018) bij Handelingen Nederlandse Juristen-Vereniging
[link] Grammaire progressive du français avec 400 exercices : avancé / Michèle Boularès ; Jean-Louis Frérot. - 3e édition. - Plaats van uitgave niet gekend : CLE international, 2019. - 207 p. - Met Corrigés
UA-CST: OW 372.880.4 G-BOUL 2019
Basiswerk; Corrigés; CD
[link] Integrating intercultural telecollaboration in foreign language learning programmes : the case of video communication and virtual worlds: proefschrift / Silvia Canto Gutiérrez. - Amsterdam : LOT, 2020. - 150 p. : ill. - (International series ; 556). - Titel varieert: Integratie van virtuele uitwisselingen in programma's voor vreemdetalenonderwijs : de casus van videocommunicatie en virtuele werelden: proefschrift ; algemeen Proefschrift. Universiteit Utrecht, Utrecht Institute of Linguistics
https://www.lotpublications.nl/integrating-intercultural-telecollaboration-in-foreign-language-learning-programmes
UA-CST: T&L 659.3 G-CANT 2020
[link] Track 'n' trace / Els De Clercq ; Lies Alen ; Manuel Lehmann ; Tina Raymaekers ; Leen Temmerman ; Ann Vandemaele. - Wommelgem : Van In, 2018. - Paper pack
UA-CST: OW 372.880.20 Y-TRAC 2018
Handleiding 3-6; leerwerkboek 3-6; CD-DVD: 3-6
[link] Teaching and supporting children with special educational needs & disabilities in primary schools / Jonathan Glazzard ; Annette Netherwood ; [medewerker] Jane Stokoe ; [medewerker] Alison Hughes ; [medewerker] Lesley Neve. - 3rd edition. - London : Learning Matters, 2019. - 242 p. - Titel varieert: Teaching and supporting children with special educational needs and disabilities in primary schools
UA-CST: OW 37.015.3 G-GLAZ 2019
[link] Two of a kind : idiomatic expressions in native speakers and second language learners: proefschrift / Ferdy Hubers. - Amsterdam : LOT, 2020. - xiv, 271 p. : ill. - (International series ; 551). - Titel varieert: Two of a kind : idiomatic expressions by native speakers and second language learners: proefschrift ; algemeen Proefschrift. Radboud Universiteit Nijmegen, Centre for Language Studies
UA-CST: T&L 803.9 H 3 HUBE 2020
[link] Interaktionale Sprache und ihr Didaktisering im DaF-Unterricht / [edit.] Wolfgang Imo ; [edit.] Sandro M. Moraldo. - Tübingen : Stauffenburg Verlag, 2015. - 395 p. - (Stauffenburg Deutschdidaktik ; 4)
UA-CST: T&L 803.0 G-IMO 2015
[link] Migration, education and translation : cross-disciplinary perspectives on human mobility and cultural encounters in education settings / [edit.] Vivienne Anderson ; [edit.] Henry Johnson. - London : Routledge Taylor & Francis Group, 2020. - xxiii, 229 p. - (Studies in migration and diaspora ; 2020: 2)
UA-CST: T&L 800.3 G-ANDE 2020
[link] First meaning then form : a longitudinal study on the effects of delaying and reducing form-focused instruction for young adolescent EFL learners: proefschrift_=_Eerst betekenis dan vorm : een longitudinaal onderzoek naar de effecten van het uitstellen en reduceren van expliciete vormgerichte instructie voor jong-adolescente vreemdetaalleerders van het Engels: proefschrift / Leslie Edith Boudien Piggott. - Amsterdam : LOT, 2019. - 255 p. : ill. - (International series ; 545)
https://www.lotpublications.nl/first-meaning-then-form
UA-CST: T&L 800.13 G-PIGG 2019
[link] Becoming a translator : an introduction to the theory and practice of translation / Douglas Robinson ; [medewerker] Mark Shuttleworth ; [medewerker] Chuan Yu. - Fourth edition. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. - xiv, 304 p.
UA-CST: T&L 800.3 G-ROBI 2020
[link] The role of technology in conference interpreter training / [edit.] María Dolores Rodríguez Melchor ; [edit.] Ildikó Horváth ; [edit.] Kate Ferguson. - Oxford : Peter Lang, 2020. - vi, 245 p. - (New trends in translation studies ; 31)
UA-CST: T&L 800.3 F-NTT:31
[link] Life / Mike Sayer ; John Hughes ; Helen Stephenson ; Paul Dummett ; David A. Hill. - Andover : National Geographic Learning, 2013. - Student's book, Teacher's book, Workbook : ill.
UA-CST: OW 372.880.20 Y-LIFE 2013
Student's book 2-6; Teacher's book 2-4, 6; Workbook 2-6; CD 2-6; DVD 2-6
[link] The influence of Dutch (L1) and English (L2) on third language learning : the effects of education, development and language combinations: proefschrift / Rosalinde Tialda Stadt. - Amsterdam : LOT, 2019. - xx, 176 p. : ill. - (International series ; 546)
UA-CST: T&L 800.13 G-STAD 2019
[link] Towards authentic experiential learning in translator education / [edit.] Don Kiraly ; [edit.] Gary Massey. - 2nd edition. - Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2019. - xi, 231 p.
UA-CST: T&L 800.3 G-KIRA 2019
[link] Real life / Melanie Williams ; Peter Moor ; Sarah Cunningham ; Dominika Chandler ; Marta Umińska ; Patricia Reilly. - Harlow : Pearson Education Limited, 2010. - Teacher's handbook, students' book, workbook, test book
UA-CST: OW 372.880.20 Y-WILL 2010
Elementary, pre-intermediate, intermediate, upper intermediate, advanced: teacher's handbook, students' book, workbook, test book, compact disc(s), cd-rom(s)
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
[link] Professioneel taalgebruik in het economische beroepenveld : behoefteanalyse voor (taal)curriculumontwerp in het hoger economisch onderwijs / Pauline Koeleman. - Amsterdam : LOT, 2019. - 498 p. - (International series ; 540)
UA-CST: T&L 800 H 3 KOEL 2019
[link] Een academiejaar in rechtsregels : praktisch onderwijsrecht voor docenten uit het hoger onderwijs / Karen Weis. - Brussel : Politeia, 2018. - 132 p.
UA-HB: CD-ADM-FGEN
UA-HB: CD-ADM-ADFIN
UA-HB: CD-ADM-FRECH
UA-HB: CD-ADM-FOW
UA-HB: CD-ADM-ADOND
UA-HB: CD-ADM-FFBD
UA-CST: RECH 35.07 L-B-WEIS 2018
[link] Women, education, and agency, 1600-2000 / [edit.] Jean Spence ; [edit.] Sarah Jane Aiston ; [edit.] Maureen M. Meikle. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2010. - xiv, 279 p. - (Routledge research in gender and history ; 9)
UA-CST: PSW 301.185 G-SPEN 2010