Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2018/10
Opvoeding. Onderwijs
[link] Desocupado lector : lectura y comentario de textos en la escuela secundaria / Margarita Ávila Aldrete ; Elizabeth Hernández Alvídez ; Gilda Rocha Romero. - México, D.F. : Universidad Pedagógica Nacional, 2001. - 64 p. - (Colección Cuadernos de actualización ; 1). - 968-18-6182-5 ; 978-968-18-6182-7
UA-CST: MAG-OW-BB 35610
[link] The challenge of developing statistical literacy, reasoning and thinking / [edit.] Dani Ben-Zvi ; [edit.] Joan Garfield. - Dordrecht : Kluwer Academic Publishers, 2004. - 423 p. - 978-1-4020-2278-4 ; 1-4020-2277-8 ; 1-4020-2278-6
https://doi.org/10.1007/1-4020-2278-6
UA-CST: OW 159.95 G-BENZ 2004
[link] Etudes for architects / Joseph Choma. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. - 269 p. : ill. - 978-1-138-63223-3 ; 978-1-138-63224-0 ; 978-1-315-20837-4
UA-CST: ONTW 72 G-CHOM 2018
[link] La traduction raisonnée : manuel d'initiation à la traduction professionnelle de l'anglais vers le français / Jean Delisle ; Marco A. Fiola ; [medewerker] Georges L. Bastin ; [medewerker] Georges Farid ; [medewerker] Aline Francœur ; [medewerker] Noëlle Guilloton ; [medewerker] André Guyon ; [medewerker] Charles le Blanc ; [medewerker] Elizabeth Marschman. - 3 ed. - Ottawa, Ont. : Presses de l'Université d'Ottawa, 2013. - 716 p. - (Collection Pédagogie de la traduction ; 2013: 1). - 978-2-7603-0806-0 ; 978-2-7603-2099-4 ; 978-2-7603-2117-5
UA-CST: T&L 800.3 G-DELI 2013
[link] The design-build studio : crafting meaningful work in architecture education / [edit.] Tolya Stonorov. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. - 269 p. : ill. - 978-1-138-12179-9 ; 978-1-138-12180-5 ; 978-1-315-65074-6
UA-CST: ONTW 72 G-STON 2018
[link] Handboek RTTI / Drost ; Verra. - 10 ed. - Bodegraven : Docentplus, 2018. - 207 p. - 978-94-90037-08-6
UA-CST: OW 371.25 G-DROS 2018
[link] Oxford word skills / Ruth Gairns ; Stuart Redman. - Oxford : Oxford University Press, 2009. - 3 v. - Met CD-ROM. - 978-0-19-462011-6 ; 978-0-19-462003-1 ; 978-0-19-462007-9
UA-CST: OW 372.880.20 Y-GAIR
Basiswerk; 1 CD
[link] Developing students' statistical reasoning : connecting research and teaching practice / Joan B. Garfield ; Dani Ben-Zvi ; Beth Chance ; Elsa Medina ; Cary Roseth ; Andrew Zieffler. - Dordrecht : Springer, 2008. - 408 p. - 978-1-4020-8383-9 ; 978-1-4020-8382-2
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-8383-9
UA-CST: OW 159.95 G-GARF 2008
[link] Más que puras cuentas / Ernestina Concepción Martínez González. - México, D.F. : Universidad Pedagógica Nacional, 2001. - 126 p. - (Colección Cuadernos de actualización ; 3). - 968-18-6183-3 ; 978-968-18-6183-4
UA-CST: MAG-OW-BB 35625
[link] Teaching medicine and medical ethics using popular culture / [edit.] Evie Kendal ; [edit.] Basia Diug. - Cham : Palgrave Macmillan, 2017. - 171 p. - (Palgrave studies in science and popular culture ; 2017: 1). - 978-3-319-65450-8 ; 978-3-319-65451-5 ; doi 10.1007/978-3-319-65451-5
UA-CST: FILO 177 G-KEND 2017
[link] Learning architectures in higher education : beyond communities of practice / Jonathan Tummons. - London : Bloomsbury Academic, 2018. - 171 p. - 978-1-4742-6169-2 ; 978-1-4742-6170-8 ; 978-1-4742-6171-5
UA-CST: ONTW 72 G-TUMM 2018
[link] Jugando con las cuentas : recursos didácticos para la enseñanza de las matemáticas / Eréndira Valdez Coiro. - México, D.F. : Universidad Pedagógica Nacional, 2001. - 45 p. - (Colección Cuadernos de actualización ; 2). - 968-6898-31-X ; 978-968-18-6194-0
UA-CST: MAG-OW-BB 35611
[link] Filmanalyse im Unterricht : zur Theorie und Praxis von Literaturverfilmungen / Stefan Volk ; [edit.] Johannes Diekhans. - Paderborn : Schöningh, 2018. - 348 p. - (Einfach Deutsch : Unterrichtsmodell ; 2018: 1). - 978-3-14-022264-8
UA-CST: OW 372.880.30 G-VOLK 2018
[link] Juridische vaardigheden / Bob Wessels. - 3 ed. - Deventer : Kluwer, 1986. - 260 p. : ill. - 90-268-1623-5
UA-CST: MAG-OW-BB 35654
UA-CST: RECH 34 L-NL-WESS 86
Didactiek
[link] Desocupado lector : lectura y comentario de textos en la escuela secundaria / Margarita Ávila Aldrete ; Elizabeth Hernández Alvídez ; Gilda Rocha Romero. - México, D.F. : Universidad Pedagógica Nacional, 2001. - 64 p. - (Colección Cuadernos de actualización ; 1). - 968-18-6182-5 ; 978-968-18-6182-7
UA-CST: MAG-OW-BB 35610
[link] The challenge of developing statistical literacy, reasoning and thinking / [edit.] Dani Ben-Zvi ; [edit.] Joan Garfield. - Dordrecht : Kluwer Academic Publishers, 2004. - 423 p. - 978-1-4020-2278-4 ; 1-4020-2277-8 ; 1-4020-2278-6
https://doi.org/10.1007/1-4020-2278-6
UA-CST: OW 159.95 G-BENZ 2004
[link] La traduction raisonnée : manuel d'initiation à la traduction professionnelle de l'anglais vers le français / Jean Delisle ; Marco A. Fiola ; [medewerker] Georges L. Bastin ; [medewerker] Georges Farid ; [medewerker] Aline Francœur ; [medewerker] Noëlle Guilloton ; [medewerker] André Guyon ; [medewerker] Charles le Blanc ; [medewerker] Elizabeth Marschman. - 3 ed. - Ottawa, Ont. : Presses de l'Université d'Ottawa, 2013. - 716 p. - (Collection Pédagogie de la traduction ; 2013: 1). - 978-2-7603-0806-0 ; 978-2-7603-2099-4 ; 978-2-7603-2117-5
UA-CST: T&L 800.3 G-DELI 2013
[link] The design-build studio : crafting meaningful work in architecture education / [edit.] Tolya Stonorov. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. - 269 p. : ill. - 978-1-138-12179-9 ; 978-1-138-12180-5 ; 978-1-315-65074-6
UA-CST: ONTW 72 G-STON 2018
[link] Handboek RTTI / Drost ; Verra. - 10 ed. - Bodegraven : Docentplus, 2018. - 207 p. - 978-94-90037-08-6
UA-CST: OW 371.25 G-DROS 2018
[link] Oxford word skills / Ruth Gairns ; Stuart Redman. - Oxford : Oxford University Press, 2009. - 3 v. - Met CD-ROM. - 978-0-19-462011-6 ; 978-0-19-462003-1 ; 978-0-19-462007-9
UA-CST: OW 372.880.20 Y-GAIR
Basiswerk; 1 CD
[link] Developing students' statistical reasoning : connecting research and teaching practice / Joan B. Garfield ; Dani Ben-Zvi ; Beth Chance ; Elsa Medina ; Cary Roseth ; Andrew Zieffler. - Dordrecht : Springer, 2008. - 408 p. - 978-1-4020-8383-9 ; 978-1-4020-8382-2
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-8383-9
UA-CST: OW 159.95 G-GARF 2008
[link] Más que puras cuentas / Ernestina Concepción Martínez González. - México, D.F. : Universidad Pedagógica Nacional, 2001. - 126 p. - (Colección Cuadernos de actualización ; 3). - 968-18-6183-3 ; 978-968-18-6183-4
UA-CST: MAG-OW-BB 35625
[link] Teaching medicine and medical ethics using popular culture / [edit.] Evie Kendal ; [edit.] Basia Diug. - Cham : Palgrave Macmillan, 2017. - 171 p. - (Palgrave studies in science and popular culture ; 2017: 1). - 978-3-319-65450-8 ; 978-3-319-65451-5 ; doi 10.1007/978-3-319-65451-5
UA-CST: FILO 177 G-KEND 2017
[link] Jugando con las cuentas : recursos didácticos para la enseñanza de las matemáticas / Eréndira Valdez Coiro. - México, D.F. : Universidad Pedagógica Nacional, 2001. - 45 p. - (Colección Cuadernos de actualización ; 2). - 968-6898-31-X ; 978-968-18-6194-0
UA-CST: MAG-OW-BB 35611
[link] Filmanalyse im Unterricht : zur Theorie und Praxis von Literaturverfilmungen / Stefan Volk ; [edit.] Johannes Diekhans. - Paderborn : Schöningh, 2018. - 348 p. - (Einfach Deutsch : Unterrichtsmodell ; 2018: 1). - 978-3-14-022264-8
UA-CST: OW 372.880.30 G-VOLK 2018
[link] Juridische vaardigheden / Bob Wessels. - 3 ed. - Deventer : Kluwer, 1986. - 260 p. : ill. - 90-268-1623-5
UA-CST: MAG-OW-BB 35654
UA-CST: RECH 34 L-NL-WESS 86
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
[link] Etudes for architects / Joseph Choma. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. - 269 p. : ill. - 978-1-138-63223-3 ; 978-1-138-63224-0 ; 978-1-315-20837-4
UA-CST: ONTW 72 G-CHOM 2018
[link] The design-build studio : crafting meaningful work in architecture education / [edit.] Tolya Stonorov. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. - 269 p. : ill. - 978-1-138-12179-9 ; 978-1-138-12180-5 ; 978-1-315-65074-6
UA-CST: ONTW 72 G-STON 2018
[link] Developing students' statistical reasoning : connecting research and teaching practice / Joan B. Garfield ; Dani Ben-Zvi ; Beth Chance ; Elsa Medina ; Cary Roseth ; Andrew Zieffler. - Dordrecht : Springer, 2008. - 408 p. - 978-1-4020-8383-9 ; 978-1-4020-8382-2
https://doi.org/10.1007/978-1-4020-8383-9
UA-CST: OW 159.95 G-GARF 2008
[link] Learning architectures in higher education : beyond communities of practice / Jonathan Tummons. - London : Bloomsbury Academic, 2018. - 171 p. - 978-1-4742-6169-2 ; 978-1-4742-6170-8 ; 978-1-4742-6171-5
UA-CST: ONTW 72 G-TUMM 2018