Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2018/03
Opvoeding. Onderwijs
[link] Academic capitalism in the age of globalization / [edit.] Brendan Cantwell ; [edit.] Ilkka Kauppinen ; [inl.] Sheila Slaughter. - Baltimore, Md : Johns Hopkins University Press, 2014. - 277 p. - 978-1-4214-1537-6 ; 978-1-4214-1538-3 ; 978-1-4214-1539-0
UA-CST: OW 378 G-CANT 2014
[link] Adoption and impact of OER in the Global South / [edit.] Cheryl Hodgkinson-Williams ; [edit.] Patricia B. Arinto. - Cape Town : African Minds, 2017. - 592 p. - 978-1-928331-48-3 ; doi 10.5281/zenodo.1005330 ; 978-1-55250-599-1 ; 978-1-928331-61-2
https://www.idrc.ca/en/book/adoption-and-impact-oer-global-south
UA-CST: DEV 37 G-HODG 2017
[link] Agriculture to zoology : information literacy in the life sciences / [edit.] Jodee L. Kuden ; [edit.] Julianna E. Braund-Allen ; [edit.] Daria O. Carle. - Cambridge, Mass. : Chandos Publishing, an imprint of Elsevier, 2017. - 143 p. - (Chandos : information professional series ; 2017: 15). - 978-0-08-100664-1
UA-CDE: BMED 681.3 G-KUDE 2017
[link] Architectural research addressing societal challenges : proceedings of the 10th EAAE/ARCC International Conference, Lisbon, Portugal, 15-18 june 2016 / [edit.] Manuel Couceiro da Costa ; [edit.] Filipa Roseta ; [edit.] Joana Pestana Lages ; [edit.] Susana Couceiro da Costa. - Boca Raton, Fla : CRC Press, Taylor & Francis Group, 2017. - 2 v. : ill. - 978-1-138-02966-8 ; 978-1-138-05680-0 ; 978-1-138-05681-7 ; 978-1-315-22625-5
UA-CST: ONTW 72 G-COST 2017
1-2
[link] Prettig perfect? Omgaan met perfectionisme als student / Sara Backx ; Isabelle Vloeberghs. - Brussel : University Press Antwerp, 2017. - 97 p. - 978-90-5718-659-2
UA-HB: CST-SW-PETEP
UA-CDE: BMED 37 G-BACK 2017
UA-CGB: TWET 37 G-BACK 2017
UA-CST: OW 378 G-BACK 2017
[link] The future of university credentials : new developments at the intersection of higher education and hiring / Sean R. Gallagher ; [inl.] Diana G. Oblinger. - Cambridge, Mass. : Harvard Education Press, 2016. - 254 p. - 978-1-61250-967-9 ; 978-1-61250-968-6
UA-CST: OW 371.214 G-GALL 2016
[link] How to write better essays / Bryan Greetham. - 4 ed. - London : Macmillan Education, 2018. - 298 p. - (Palgrave study guides ; 2018: 1). - 978-1-352-00114-3
UA-CST: PSW 001 G-GREE 2018
[link] The changing epistemic governance of European education : the fabrication of the Homo Academicus Europeanus? / Romuald Normand. - Switzerland : Springer, 2016. - 235 p. - (Educational governance research ; 3). - 978-3-319-31774-8 ; 978-3-319-31776-2 ; doi 10.1007/978-3-319-31776-2
https://doi.org/10.1007/978-3-319-31776-2
UA-CST: GES 94 H 73 NORM 2016
[link] Onderzoek in opdracht : de publieke functie van het universitaire onderzoek in Nederland sedert 1876 / [edit.] L.J. Dorsman ; [edit.] P.J. Knegtmans. - Hilversum : Verloren, 2007. - 163 p. : ill. - (Universiteit & samenleving ; 3). - 978-90-8704-014-7
UA-CST: ALG 001 G-DORS 2007
[link] Rethinking basic design in architectural education : foundations past and future / Mine Özkar. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. - 156 p. : ill. - (Routledge research in architecture ; 2017: 3). - 978-1-138-82542-0 ; 978-1-315-74000-3
UA-CST: ONTW 72 G-OZKA 2017
[link] Promouvoir l'activité et la participation : aider les jeunes ayant des besoins en soutien complexe et intensif / [edit.] Jo Lebeer ; [edit.] Mia Nijland ; [edit.] Luísa Grácio ; [edit.] Beno Schraepen. - Varna : Helix Press, 2017. - 143 p. - Met 1 dvd-rom(s). - 978-619-7147-23-0
UA-CDE: BMED 616.053.2 G-LEBE 2017
Basiswerk ; DVD
[link] Revolt and reform in architecture's academy : urban renewal, race, and the rise of design in the public interest / William Richards. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. - 138 p. - (Routledge research in planning and urban design ; 2017: 10). - 978-1-138-12181-2 ; 978-1-315-65073-9
UA-CST: ONTW 72 G-RICH 2017
[link] Hervormen van binnenuit : praktijkvoorbeelden van sterk onderwijs / Wouter Smets ; Luc De Man ; [naw.] Georges Monard. - Leuven : Acco, 2017. - 279 p. - 978-94-6344-222-0
UA-CST: OW 371.2 L-B-SMET 2017
[link] Theologie, waarheidsliefde en religiekritiek : over geloof en wetenschap aan de Nederlandse universiteiten sedert 1815 / [edit.] L.J. Dorsman ; [edit.] P.J. Knegtmans. - Hilversum : Verloren, 2014. - 120 p. - (Universiteit & samenleving ; 12). - 978-90-8704-471-8
UA-CST: ALG 001 G-DORS 2014
[link] Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid : praktijkboek voor de beleidseffectieve school / Jan Vanhoof ; Peter Van Petegem. - Mechelen : Plantyn, 2016. - 202 p. - Titel varieert: Pijlen naar succesvol schoolbeleid : praktijkboek voor de beleidseffectieve school ; titel varieert: Peilen naar succesvol schoolbeleid : praktijkboek voor de beleidseffectieve school. - 978-90-301-4945-3
UA-CDE: BMED 37 G-VANH 2016
[link] La vinculación entre los derechos humanos y los derechos universitarios : obra en homenaje al Dr. Jorge Carpizo Mac Gregor / [edit.] Jorge Ulises Carmona Tinoco. - México, D.F. : Universidad Nacional Autónoma de México, 2013. - 249 p. - 978-607-02-4850-4
UA-CST: MAG-MEX-B 13494
[link] Vorming door onderwijs : humaniora tussen verleden en toekomst / [edit.] Geert Van Coillie ; [edit.] Paul Thoen ; [edit.] Johan Strobbe. - Leuven : Acco, 2017. - 251 p. - 978-94-6344-351-7
UA-CST: OW 371.012 G-COIL 2017
[link] John Dewey and American democracy / Robert B. Westbrook. - Ithaca, N.Y. : Cornell University Press, 1991. - 570 p. - Copyright 1991. - 978-0-8014-8111-6
UA-CST: PSW 141.7 L-USA-WEST 91
Geschiedenis van de pedagogiek
[link] John Dewey and American democracy / Robert B. Westbrook. - Ithaca, N.Y. : Cornell University Press, 1991. - 570 p. - Copyright 1991. - 978-0-8014-8111-6
UA-CST: PSW 141.7 L-USA-WEST 91
Didactiek
[link] Adoption and impact of OER in the Global South / [edit.] Cheryl Hodgkinson-Williams ; [edit.] Patricia B. Arinto. - Cape Town : African Minds, 2017. - 592 p. - 978-1-928331-48-3 ; doi 10.5281/zenodo.1005330 ; 978-1-55250-599-1 ; 978-1-928331-61-2
https://www.idrc.ca/en/book/adoption-and-impact-oer-global-south
UA-CST: DEV 37 G-HODG 2017
[link] Agriculture to zoology : information literacy in the life sciences / [edit.] Jodee L. Kuden ; [edit.] Julianna E. Braund-Allen ; [edit.] Daria O. Carle. - Cambridge, Mass. : Chandos Publishing, an imprint of Elsevier, 2017. - 143 p. - (Chandos : information professional series ; 2017: 15). - 978-0-08-100664-1
UA-CDE: BMED 681.3 G-KUDE 2017
[link] How to write better essays / Bryan Greetham. - 4 ed. - London : Macmillan Education, 2018. - 298 p. - (Palgrave study guides ; 2018: 1). - 978-1-352-00114-3
UA-CST: PSW 001 G-GREE 2018
[link] Rethinking basic design in architectural education : foundations past and future / Mine Özkar. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. - 156 p. : ill. - (Routledge research in architecture ; 2017: 3). - 978-1-138-82542-0 ; 978-1-315-74000-3
UA-CST: ONTW 72 G-OZKA 2017
[link] Promouvoir l'activité et la participation : aider les jeunes ayant des besoins en soutien complexe et intensif / [edit.] Jo Lebeer ; [edit.] Mia Nijland ; [edit.] Luísa Grácio ; [edit.] Beno Schraepen. - Varna : Helix Press, 2017. - 143 p. - Met 1 dvd-rom(s). - 978-619-7147-23-0
UA-CDE: BMED 616.053.2 G-LEBE 2017
Basiswerk ; DVD
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
[link] Academic capitalism in the age of globalization / [edit.] Brendan Cantwell ; [edit.] Ilkka Kauppinen ; [inl.] Sheila Slaughter. - Baltimore, Md : Johns Hopkins University Press, 2014. - 277 p. - 978-1-4214-1537-6 ; 978-1-4214-1538-3 ; 978-1-4214-1539-0
UA-CST: OW 378 G-CANT 2014
[link] Architectural research addressing societal challenges : proceedings of the 10th EAAE/ARCC International Conference, Lisbon, Portugal, 15-18 june 2016 / [edit.] Manuel Couceiro da Costa ; [edit.] Filipa Roseta ; [edit.] Joana Pestana Lages ; [edit.] Susana Couceiro da Costa. - Boca Raton, Fla : CRC Press, Taylor & Francis Group, 2017. - 2 v. : ill. - 978-1-138-02966-8 ; 978-1-138-05680-0 ; 978-1-138-05681-7 ; 978-1-315-22625-5
UA-CST: ONTW 72 G-COST 2017
1-2
[link] Prettig perfect? Omgaan met perfectionisme als student / Sara Backx ; Isabelle Vloeberghs. - Brussel : University Press Antwerp, 2017. - 97 p. - 978-90-5718-659-2
UA-HB: CST-SW-PETEP
UA-CDE: BMED 37 G-BACK 2017
UA-CGB: TWET 37 G-BACK 2017
UA-CST: OW 378 G-BACK 2017
[link] The future of university credentials : new developments at the intersection of higher education and hiring / Sean R. Gallagher ; [inl.] Diana G. Oblinger. - Cambridge, Mass. : Harvard Education Press, 2016. - 254 p. - 978-1-61250-967-9 ; 978-1-61250-968-6
UA-CST: OW 371.214 G-GALL 2016
[link] The changing epistemic governance of European education : the fabrication of the Homo Academicus Europeanus? / Romuald Normand. - Switzerland : Springer, 2016. - 235 p. - (Educational governance research ; 3). - 978-3-319-31774-8 ; 978-3-319-31776-2 ; doi 10.1007/978-3-319-31776-2
https://doi.org/10.1007/978-3-319-31776-2
UA-CST: GES 94 H 73 NORM 2016
[link] Onderzoek in opdracht : de publieke functie van het universitaire onderzoek in Nederland sedert 1876 / [edit.] L.J. Dorsman ; [edit.] P.J. Knegtmans. - Hilversum : Verloren, 2007. - 163 p. : ill. - (Universiteit & samenleving ; 3). - 978-90-8704-014-7
UA-CST: ALG 001 G-DORS 2007
[link] Revolt and reform in architecture's academy : urban renewal, race, and the rise of design in the public interest / William Richards. - New York, N.Y. : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. - 138 p. - (Routledge research in planning and urban design ; 2017: 10). - 978-1-138-12181-2 ; 978-1-315-65073-9
UA-CST: ONTW 72 G-RICH 2017
[link] Theologie, waarheidsliefde en religiekritiek : over geloof en wetenschap aan de Nederlandse universiteiten sedert 1815 / [edit.] L.J. Dorsman ; [edit.] P.J. Knegtmans. - Hilversum : Verloren, 2014. - 120 p. - (Universiteit & samenleving ; 12). - 978-90-8704-471-8
UA-CST: ALG 001 G-DORS 2014
[link] La vinculación entre los derechos humanos y los derechos universitarios : obra en homenaje al Dr. Jorge Carpizo Mac Gregor / [edit.] Jorge Ulises Carmona Tinoco. - México, D.F. : Universidad Nacional Autónoma de México, 2013. - 249 p. - 978-607-02-4850-4
UA-CST: MAG-MEX-B 13494