Opvoeding. Onderwijs
[link] Entrenchment and the psychology of language learning : how we reorganize and adapt linguistic knowledge / [edit.] Hans-Jörg Schmid. - Berlin : De Gruyter Mouton, 2017. - 473 p. - (Language and the human lifespan series ; 2017: 1). - 978-3-11-034130-0UA-CST: T&L 800.15 G-SCHM 2017
[link] L'innommable Agahomamunwa : un récit du génocide des Tutsi / Adélaïde Mukantabana ; [inl.] Bruce Clarke. - Paris : L'Harmattan, 2016. - 405 p. - 978-2-343-07766-6UA-CST: DEV 323.1 L-RWA-MUKA 2016
[link] Schule für Verfassungsbürger? Die Bildungsligen und der Verfassungswandel des späten 19. Jahrhunderts in Belgien, England und Frankreich / Christina Reimann. - Münster : Waxmann, 2016. - 324 p. - (Historische Belgienforschung ; 2). - 978-3-8309-3476-9UA-CST: GES 949.3 H 73 REIM 2016
[link] Daum's boys : schools and the Republic of Letters in early modern Germany / Alan S. Ross. - Manchester : Manchester University Press, 2015. - 235 p. : ill. - 978-0-7190-9089-9UA-CST: GES 943 H 73 ROSS 2015
[link] Teaching climate change in the humanities / [edit.] Stephen Siperstein ; [edit.] Shane Hall ; [edit.] Stephanie LeMenager. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. - 294 p. - 978-1-138-90712-6 ; 978-1-138-90715-7 ; 978-1-315-68913-5UA-CST: GES 930.1 G-SIPE 2017
[link] Pestalozzi : au cœur du "tournant pédagogique" / Daniel Tröhler. - Lausanne : Éditions Antipodes, 2016. - 155 p. - (Collection Histoire moderne ; 2016: 1). - 978-2-88901-124-7UA-CST: MAG-OW-BB 23803
Geschiedenis van de pedagogiek
[link] L'innommable Agahomamunwa : un récit du génocide des Tutsi / Adélaïde Mukantabana ; [inl.] Bruce Clarke. - Paris : L'Harmattan, 2016. - 405 p. - 978-2-343-07766-6UA-CST: DEV 323.1 L-RWA-MUKA 2016
[link] Schule für Verfassungsbürger? Die Bildungsligen und der Verfassungswandel des späten 19. Jahrhunderts in Belgien, England und Frankreich / Christina Reimann. - Münster : Waxmann, 2016. - 324 p. - (Historische Belgienforschung ; 2). - 978-3-8309-3476-9UA-CST: GES 949.3 H 73 REIM 2016
[link] Daum's boys : schools and the Republic of Letters in early modern Germany / Alan S. Ross. - Manchester : Manchester University Press, 2015. - 235 p. : ill. - 978-0-7190-9089-9UA-CST: GES 943 H 73 ROSS 2015
[link] Pestalozzi : au cœur du "tournant pédagogique" / Daniel Tröhler. - Lausanne : Éditions Antipodes, 2016. - 155 p. - (Collection Histoire moderne ; 2016: 1). - 978-2-88901-124-7UA-CST: MAG-OW-BB 23803
Didactiek
[link] Entrenchment and the psychology of language learning : how we reorganize and adapt linguistic knowledge / [edit.] Hans-Jörg Schmid. - Berlin : De Gruyter Mouton, 2017. - 473 p. - (Language and the human lifespan series ; 2017: 1). - 978-3-11-034130-0UA-CST: T&L 800.15 G-SCHM 2017
[link] Teaching climate change in the humanities / [edit.] Stephen Siperstein ; [edit.] Shane Hall ; [edit.] Stephanie LeMenager. - London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. - 294 p. - 978-1-138-90712-6 ; 978-1-138-90715-7 ; 978-1-315-68913-5UA-CST: GES 930.1 G-SIPE 2017