Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2014/07
Opvoeding. Onderwijs
[link] The art of intelligence : simulations, exercises, and games / [edit.] William J. Lahneman ; [edit.] Rubén Arcos. - Lanham, Md : Rowman & Littlefield, 2014. - 282 p. - (Security and professional intelligence education series ; 2014: 1). - ISBN 978-1-4422-2897-9 ; ISBN 978-1-4422-2896-2 ; ISBN 978-1-4422-2898-6
UA-CST: PSW 355 G-LAHN 2014
[link] Virtues and vices in positive psychology : a philosophical critique / Kristján Kristjánsson. - New York, N.Y. : Cambridge University Press, 2013. - 254 p. - ISBN 978-1-107-02520-2
UA-CST: FILO 170 G-KRIS 2014
[link] Metaliteracy : reinventing information literacy to empower learners / Thomas P. Mackey ; Trudi E. Jacobsen. - London : Facet, 2014. - 222 p. - ISBN 978-1-78330-012-9
UA-CST: IBW 025.5 G-MACK 2014
[link] Wat werkt : pedagogisch handelen & klassenmanagement : evidence-based strategieën voor iedere leraar / Robert J. Marzano ; Jana S. Marzano ; Debra J. Pickering. - Vlissingen : Bazalt, 2010. - 146 p. - ISBN 978-90-74233-95-8
UA-CST: OW 371.012 G-MARZ 2010
[link] School? Leerkazerne of leerthuis? 11 kritische lezingen over school / Hans Schmidt ; [inl.] Rik Pinxten. - Antwerpen : Cyclus, 2014. - 122 p. - ISBN 978-90-8575-051-2
UA-CST: OW 371 G-SCHM 2014
[link] Historia mínima ilustrada : la educación en México / Pablo Escalante Gonzalbo ; Pilar Gonzalbo Aizpuru ; Anne Staples ; Engracia Loyo ; Cecilia Greaves L. ; Josefina Zoraida Vázquez ; [edit.] Dorothy Tanck de Estrada ; Seminario de Historia de la Educación en México. - México, D.F. : Colegio de México, 2011. - 395 p. : ill. - ISBN 978-607-7844-11-2
UA-CST: MAG-MEX-B 12140
[link] De school is van iedereen : hoe het onderwijs anders kan werken / Robert Voorhamme ; [medew.] Peter Adriaenssens ; [medew.] Guy Tegenbos. - Antwerpen : Bezige Bij, 2012. - 182 p. - ISBN 978-90-8542-392-8
UA-CST: OW 371 G-VOOR 2014
[link] De professionele leraar : handboek voor de lerende leraar / Peter de Vries ; Marion Slijpen ; Joka Slump. - Amersfoort : CPS, 2009. - 80 p. - ISBN 978-90-6508-611-2
UA-CST: OW 371.13 G-VRIE 2009
Geschiedenis van de pedagogiek
[link] Historia mínima ilustrada : la educación en México / Pablo Escalante Gonzalbo ; Pilar Gonzalbo Aizpuru ; Anne Staples ; Engracia Loyo ; Cecilia Greaves L. ; Josefina Zoraida Vázquez ; [edit.] Dorothy Tanck de Estrada ; Seminario de Historia de la Educación en México. - México, D.F. : Colegio de México, 2011. - 395 p. : ill. - ISBN 978-607-7844-11-2
UA-CST: MAG-MEX-B 12140
Didactiek
[link] The art of intelligence : simulations, exercises, and games / [edit.] William J. Lahneman ; [edit.] Rubén Arcos. - Lanham, Md : Rowman & Littlefield, 2014. - 282 p. - (Security and professional intelligence education series ; 2014: 1). - ISBN 978-1-4422-2897-9 ; ISBN 978-1-4422-2896-2 ; ISBN 978-1-4422-2898-6
UA-CST: PSW 355 G-LAHN 2014
[link] Metaliteracy : reinventing information literacy to empower learners / Thomas P. Mackey ; Trudi E. Jacobsen. - London : Facet, 2014. - 222 p. - ISBN 978-1-78330-012-9
UA-CST: IBW 025.5 G-MACK 2014
[link] School? Leerkazerne of leerthuis? 11 kritische lezingen over school / Hans Schmidt ; [inl.] Rik Pinxten. - Antwerpen : Cyclus, 2014. - 122 p. - ISBN 978-90-8575-051-2
UA-CST: OW 371 G-SCHM 2014