Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2011/11
Opvoeding. Onderwijs
[link] Accountability in higher education : global perspectives on trust and power / [edit.] Bjørn Stensaker ; [edit.] Lee Harvey. - New York, N.Y. : Routledge, 2011. - 270 p. - (International studies in higher education ; 2011: 1). - ISBN 978-0-415-87195-2 ; ISBN 978-0-415-87196-9 ; ISBN 978-0-203-84616-2
UA-CMI: HB-CD-ADOC
[link] Transforming scholarship : why women's and gender studies students are changing themselves and the world / Michele Tracy Berger ; Cheryl Radeloff. - New York, N.Y. : Routledge, 2011. - 278 p. - (Contemporary sociological perspectives ; 2011: 1). - ISBN 978-0-415-87327-7 ; ISBN 978-0-415-87328-4 ; ISBN 978-0-203-82996-7
UA-CST: PSW 301.185 G-BERG 2011
[link] Friendship and educational choice : peer influence and planning for the future / Rachel Brooks. - Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2005. - 211 p. - ISBN 1-4039-3369-3
UA-CST: HB-CD-CEMIS
[link] Lust zum Lehren, Lust zum Lernen : eine neue Methodik für den Fremdsprachenunterricht / Wolfgang Butzkamm. - 2 ed. - Tübingen : Francke, 2007. - 403 p. : ill. - ISBN 978-3-7720-8218-4
UA-CST: OW 372.880 G-BUTZ 2007
[link] The Cambridge handbook of the learning sciences / [edit.] R. Keith Sawyer. - Cambridge : Cambridge University Press, 2006. - 627 p. : ill. - ISBN 0-521-84554-8 ; ISBN 0-521-60777-9 ; ISBN 978-0-521-84554-0 ; ISBN 978-0-521-60777-3
UA-CST: OW 159.95 G-SAWY 2006
UA-CST: HB-IOIW-GIJBD
[link] Encauzar la mirada : arquitectura, pedagogía e imágenes en México, 1920-1950 / [edit.] Renato González Mello ; [edit.] Deborah Dorotinsky Alperstein. - México, D.F. : Universidad Nacional Autónoma de México, 2010. - 168 p. : ill. - ISBN 978-607-02-1590-2
UA-CST: MAG-MEX-B 11311
[link] L'exigence de responsabilité en formation des adultes / [edit.] Jean-Pierre Boutinet. - Education permanente : Arceuil, 2011. - 222 p. - (Éducation permanente ; 187)
UA-CST: OW 37 F-EDPE:187
[link] Gezin en school : de kloof voorbij, de grens gezet? Een probleemverkenning van de Vlaams Onderwijsraad / VLOR. - Leuven : Acco, 2011. - 228 p. - ISBN 978-90-334-8559-6
UA-CST: HB-IOIW-PETEP
UA-CST: HB-CD-CEMIS
[link] Reflecteren : de basis : op weg naar bewust en bekwaam handelen / Mirjam Groen. - 2 ed. - Groningen : Noordhoff, 2011. - 183 p. : ill. - (Persoonlijke ontwikkeling en professionaliteit ; 2011: 1). - ISBN 978-90-01-77636-7
UA-CDE: HB-GEN-WINTB
[link] Nog lang niet uitgeteld / Hilde Heuninck. - Leuven : Acco, 2002. - 112 p. : ill. - Met spellendoos. - ISBN 90-334-5063-1
UA-CST: OW 376 G-HEUN 2002
[link] John Dewey over opvoeding, onderwijs en burgerschap : een keuze uit zijn werk / [edit.] Joop Berding. - Amsterdam : SWP, 2011. - 239 p. - ISBN 978-90-8850-057-2
UA-CST: FILO 19.8 N-DEWE-BERD 2011
[link] A handbook for teacher research : from design to implementation / Colin Lankshear ; Michele Knobel. - 2 ed. - New York, N.Y. : Open University Press, 2011. - 399 p. - ISBN 978-0-335-21065-7 ; ISBN 978-0-335-21064-0
UA-CST: OW 371.012 G-LANK 2011
[link] Learning trajectories, innovation and identity for professional development / [edit.] Anne McKee ; [edit.] Michael Eraut. - Dordrecht : Springer, 2011. - 283 p. - (Innovation and change in professional education ; 7). - ISBN 978-94-007-1723-7
UA-CST: OW 371.25 G-MCKE
[link] De docent als coach in het hoger onderwijs / Karin Scager ; Bart Thoolen. - Utrecht : IVLOS, 2005. - 83 p. - ISBN 90-393-0958-2
UA-CST: OW 378 G-SCAG 2005
[link] Klare taal plus! Grammatica voor gevorderden / Jenny van der Toorn-Schutte. - Amsterdam : Boom, 2011. - 139 p. - ISBN 978-94-6105-434-0
UA-CST: OW 372.880.39 Y-TOOR 2011
[link] Formation et professionnalisation / Richard Wittorski. - Arceuil : Education permanente, 2011. - 156 p. - (Éducation permanente ; 188)
UA-CST: OW 37 F-EDPE:188
Geschiedenis van de pedagogiek
[link] John Dewey over opvoeding, onderwijs en burgerschap : een keuze uit zijn werk / [edit.] Joop Berding. - Amsterdam : SWP, 2011. - 239 p. - ISBN 978-90-8850-057-2
UA-CST: FILO 19.8 N-DEWE-BERD 2011
Didactiek
[link] Lust zum Lehren, Lust zum Lernen : eine neue Methodik für den Fremdsprachenunterricht / Wolfgang Butzkamm. - 2 ed. - Tübingen : Francke, 2007. - 403 p. : ill. - ISBN 978-3-7720-8218-4
UA-CST: OW 372.880 G-BUTZ 2007
[link] Nog lang niet uitgeteld / Hilde Heuninck. - Leuven : Acco, 2002. - 112 p. : ill. - Met spellendoos. - ISBN 90-334-5063-1
UA-CST: OW 376 G-HEUN 2002
[link] Learning trajectories, innovation and identity for professional development / [edit.] Anne McKee ; [edit.] Michael Eraut. - Dordrecht : Springer, 2011. - 283 p. - (Innovation and change in professional education ; 7). - ISBN 978-94-007-1723-7
UA-CST: OW 371.25 G-MCKE
[link] De docent als coach in het hoger onderwijs / Karin Scager ; Bart Thoolen. - Utrecht : IVLOS, 2005. - 83 p. - ISBN 90-393-0958-2
UA-CST: OW 378 G-SCAG 2005
[link] Klare taal plus! Grammatica voor gevorderden / Jenny van der Toorn-Schutte. - Amsterdam : Boom, 2011. - 139 p. - ISBN 978-94-6105-434-0
UA-CST: OW 372.880.39 Y-TOOR 2011
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
[link] Accountability in higher education : global perspectives on trust and power / [edit.] Bjørn Stensaker ; [edit.] Lee Harvey. - New York, N.Y. : Routledge, 2011. - 270 p. - (International studies in higher education ; 2011: 1). - ISBN 978-0-415-87195-2 ; ISBN 978-0-415-87196-9 ; ISBN 978-0-203-84616-2
UA-CMI: HB-CD-ADOC
[link] Transforming scholarship : why women's and gender studies students are changing themselves and the world / Michele Tracy Berger ; Cheryl Radeloff. - New York, N.Y. : Routledge, 2011. - 278 p. - (Contemporary sociological perspectives ; 2011: 1). - ISBN 978-0-415-87327-7 ; ISBN 978-0-415-87328-4 ; ISBN 978-0-203-82996-7
UA-CST: PSW 301.185 G-BERG 2011
[link] Friendship and educational choice : peer influence and planning for the future / Rachel Brooks. - Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2005. - 211 p. - ISBN 1-4039-3369-3
UA-CST: HB-CD-CEMIS
[link] Reflecteren : de basis : op weg naar bewust en bekwaam handelen / Mirjam Groen. - 2 ed. - Groningen : Noordhoff, 2011. - 183 p. : ill. - (Persoonlijke ontwikkeling en professionaliteit ; 2011: 1). - ISBN 978-90-01-77636-7
UA-CDE: HB-GEN-WINTB
[link] De docent als coach in het hoger onderwijs / Karin Scager ; Bart Thoolen. - Utrecht : IVLOS, 2005. - 83 p. - ISBN 90-393-0958-2
UA-CST: OW 378 G-SCAG 2005