Opvoeding. Onderwijs
Basisonderwijs: ontwikkelingsdoelen en eindtermen: besluit 27 mei 1997, decreet 15 juli 1997 / België. Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Afdeling Informatie en Documentatie. - Brussel : 1997. - 55 p.UA-CDE: DIKR 371.011 G-BASI 97
Promoting social cohesion through education: case studies and tools for using textbooks and curricula / [edit.] Eluned Roberts-Schweitzer ; [edit.] Vincent Greaney ; Kreszentia Duer. - Washington, D.C. : World Bank, 2006. - 154 p. - (WBI learning resources series ; 2006: 2). - ISBN-10 0-8213-6465-0 ; ISBN-10 0-8213-6466-9 ; ISBN-13 978-0-8213-6465-9UA-CST: LZ 301.175 G-ROBE 2006
Educational technology: knowledge assessment / [edit.] Marmar Mukhopadhyay. - Delhi : Shipra, 2004. - 195 p. - ISBN-10 81-7541-180-5UA-CDE: DIKR 371.315.9 G-MUKH 2004
Ein Landsturmmann im Himmel: Flandern und der Erste Weltkrieg in den Briefen von Herman Nohl an seine Frau / [edit.] Walter Thys. - Leipzig : Leipziger Universitätsverlag, 2005. - 359 p. - ISBN-10 3-86583-070-6UA-CST: MAG-B 54070
At risk for dyslexia: the role of phonological abilities, letter knowledge, and speed of serial naming in early intervention and diagnosis / Marianne Eleveld. - Antwerpen : Garant, 2005. - 169 p. - ISBN-10 90-441-1790-4UA-CDE: DIKR 376 G-ELEV 2005
Trainen: een praktijkgids / Karin de Galan. - s.l. : Pearson, 2005. - 279 p. - ISBN-10 90-430-0760-9UA-CDE: DIKR 372.879 G-GALA 2005
Faire de l'algèbre ou algébriser à douze ou treize ans? / Bernard Honclaire. - Nivelles : CREM, 1997. - 27 p. - (Collection Documents du CREM ; 5)UA-CDE: DIKR 372.851 G-HONC 97
Human capital as a factor of growth and promotion of employment at the regional level: the case of France and Germany / European Union. Committee of the Regions. - Luxembourg : EUR-OP, 2005. - 112 p. - (CvdR-studies ; 2005: 2). - ISBN-10 92-895-0365-3UA-CST: LZ 331.6 G-HUMA 2005
The IASA cataloguing rules: a manual for the description of sound recordings and related audiovisual media / [edit.] Mary Miliano. - Stockholm : IASA, 1999. - 268 p. - ISBN-10 87-7507-252-1UA-CST: MAG-C 16908
International handbook on the economics of education / [edit.] Geraint Johnes ; [edit.] Jill Johnes. - Cheltenham : Elgar, 2004. - 860 p. - ISBN-10 1-84376-119-XUA-CST: X
De universitaire regelgeving: coördinatie & annotatie / Yvette Janssens ; Jan de Groof. - Nijmegen : Wolf, 2005. - 1170 p. - ISBN-10 90-5850-136-1UA-CDE: BIO-CEUL
UA-CDE: GEN-DECA
UA-CDE: DIKR 378 G-JANS 2005
UA-CDE: GER 378 L-B-JANS 2005
UA-CST: X
UA-CST: LZ 378 G-JANS 2005
Leukere lessen: mindmapping voor leerkrachten en docenten / Bernard Lernout ; Inge Provost. - Antwerpen : De Boeck, 2005. - 150 p. - ISBN-10 90-455-1572-5UA-CDE: DIKR 37.041 G-LERN 2005
Bilingual language education, its neurocognitive effect and opportunities for integration: neuroscientific research and language learning in a multilingual environment / Katrien Mondt. - Brussel : Vrije Universiteit Brussel, Faculteit Letteren en Wijsbegeerte, Vakgroep Taal- en Letterkunde, 2006. - 2 v.UA-CDE: GER 800.15 G-MOND 2006
Basiswerk; appendices
Ontwikkelingsdoelen en eindtermen: informatiemap voor de onderwijspraktijk: gewoon basisonderwijs / België. Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Afdeling Informatie en Documentatie Onderwijs. - 5 ed. - Brussel : 2005. - 121 p.UA-CDE: DIKR 371.011 G-ONTW 2005
Alle kinderen bijzonder: levensbeschouwelijke communicatie met aandacht voor identiteit / Andrea Oostdijk ; Jos van Remundt. - Budel : Damon, 2002. - 63 p. - ISBN-10 90-5573-329-6UA-CST: MAG-OW 372.83 G-OOST 2002
Doeltreffend klasbeheer: effectief omgaan met de klasgroep / Gilbert Redant. - 3 ed. - Leuven : Garant, 2005. - 307 p. - ISBN-10 90-441-1797-1UA-CDE: DIKR 371.13 G-REDA 2005
Secundair onderwijs: eindtermen en ontwikkelingsdoelen van de eerste graad van het gewoon secundair onderwijs: decretale tekst en uitgangspunten / België. Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Afdeling Informatie en Documentatie. - Brussel : 1996. - 364 p.UA-CDE: DIKR 371.011 G-SECU 96
How educational ideologies are shaping global society: intergovernmental organizations, NGOs, and the decline of the nation-state / Joel Spring. - Mahwah, N.J. : Erlbaum, 2004. - 215 p. - (Sociocultural, political, and historical studies in education ; 2004: 1). - ISBN-10 0-8058-4916-5UA-CDE: DIKR 371 G-SPRI 2004
Steekkaarten doceerpraktijk / [edit.] Mieke Clement ; [edit.] Elisabeth Laga. - Antwerpen : Garant, 2005. - 316 p. - ISBN-10 90-441-1869-2UA-CDE: DIKR 371.31 G-CLEM 2005
Geweld op scholen: hoe het toenemende geweld veilig onderwijs bedreigt / Karen van der Sype ; Marc van Roosbroeck. - Houten : MOM/Unieboek, 2006. - 287 p. - ISBN-10 90-269-6177-4UA-CST: MAG-OW 37.03 G-SYPE 2006
Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid: praktijkboek voor de beleidseffectieve school / Jan Vanhoof ; Peter van Petegem. - Mechelen : Wolters Plantyn, 2006. - 202 p. - (Personeel en organisatie ; 2006: 1). - ISBN-13 978-90-301-8952-7 ; ISBN-10 90-301-8952-5UA-CDE: DIKR 371.2 G-VANH 2006
UA-CST: MAG-OW 371.2 G-VANH 2006
Attitudes evalueren: een zeiltocht ... / Goedele Vergauwen ; Goedele Deserrano. - Antwerpen : Garant, 2005. - 166 p., ill. - Met CD-ROM. - ISBN-10 90-441-1891-9UA-CDE: DIKR 371.25 G-VERG 2005
Basiswerk; cd-rom
Zin voor talen: talensensibilisering en de taalportfolio in een meer talig onderwijs / [edit.] L. Top ; [edit.] H. de Smedt. - Antwerpen : Garant, 2005. - 192 p., ill. - ISBN-10 90-441-1673-8UA-CDE: DIKR 372.880 G-TOP 2005
Geschiedenis van de pedagogiek
Ein Landsturmmann im Himmel: Flandern und der Erste Weltkrieg in den Briefen von Herman Nohl an seine Frau / [edit.] Walter Thys. - Leipzig : Leipziger Universitätsverlag, 2005. - 359 p. - ISBN-10 3-86583-070-6UA-CST: MAG-B 54070
Didactiek
Basisonderwijs: ontwikkelingsdoelen en eindtermen: besluit 27 mei 1997, decreet 15 juli 1997 / België. Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Afdeling Informatie en Documentatie. - Brussel : 1997. - 55 p.UA-CDE: DIKR 371.011 G-BASI 97
Promoting social cohesion through education: case studies and tools for using textbooks and curricula / [edit.] Eluned Roberts-Schweitzer ; [edit.] Vincent Greaney ; Kreszentia Duer. - Washington, D.C. : World Bank, 2006. - 154 p. - (WBI learning resources series ; 2006: 2). - ISBN-10 0-8213-6465-0 ; ISBN-10 0-8213-6466-9 ; ISBN-13 978-0-8213-6465-9UA-CST: LZ 301.175 G-ROBE 2006
Educational technology: knowledge assessment / [edit.] Marmar Mukhopadhyay. - Delhi : Shipra, 2004. - 195 p. - ISBN-10 81-7541-180-5UA-CDE: DIKR 371.315.9 G-MUKH 2004
Trainen: een praktijkgids / Karin de Galan. - s.l. : Pearson, 2005. - 279 p. - ISBN-10 90-430-0760-9UA-CDE: DIKR 372.879 G-GALA 2005
Faire de l'algèbre ou algébriser à douze ou treize ans? / Bernard Honclaire. - Nivelles : CREM, 1997. - 27 p. - (Collection Documents du CREM ; 5)UA-CDE: DIKR 372.851 G-HONC 97
Human capital as a factor of growth and promotion of employment at the regional level: the case of France and Germany / European Union. Committee of the Regions. - Luxembourg : EUR-OP, 2005. - 112 p. - (CvdR-studies ; 2005: 2). - ISBN-10 92-895-0365-3UA-CST: LZ 331.6 G-HUMA 2005
The IASA cataloguing rules: a manual for the description of sound recordings and related audiovisual media / [edit.] Mary Miliano. - Stockholm : IASA, 1999. - 268 p. - ISBN-10 87-7507-252-1UA-CST: MAG-C 16908
Leukere lessen: mindmapping voor leerkrachten en docenten / Bernard Lernout ; Inge Provost. - Antwerpen : De Boeck, 2005. - 150 p. - ISBN-10 90-455-1572-5UA-CDE: DIKR 37.041 G-LERN 2005
Bilingual language education, its neurocognitive effect and opportunities for integration: neuroscientific research and language learning in a multilingual environment / Katrien Mondt. - Brussel : Vrije Universiteit Brussel, Faculteit Letteren en Wijsbegeerte, Vakgroep Taal- en Letterkunde, 2006. - 2 v.UA-CDE: GER 800.15 G-MOND 2006
Basiswerk; appendices
Ontwikkelingsdoelen en eindtermen: informatiemap voor de onderwijspraktijk: gewoon basisonderwijs / België. Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Afdeling Informatie en Documentatie Onderwijs. - 5 ed. - Brussel : 2005. - 121 p.UA-CDE: DIKR 371.011 G-ONTW 2005
Alle kinderen bijzonder: levensbeschouwelijke communicatie met aandacht voor identiteit / Andrea Oostdijk ; Jos van Remundt. - Budel : Damon, 2002. - 63 p. - ISBN-10 90-5573-329-6UA-CST: MAG-OW 372.83 G-OOST 2002
Secundair onderwijs: eindtermen en ontwikkelingsdoelen van de eerste graad van het gewoon secundair onderwijs: decretale tekst en uitgangspunten / België. Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Afdeling Informatie en Documentatie. - Brussel : 1996. - 364 p.UA-CDE: DIKR 371.011 G-SECU 96
How educational ideologies are shaping global society: intergovernmental organizations, NGOs, and the decline of the nation-state / Joel Spring. - Mahwah, N.J. : Erlbaum, 2004. - 215 p. - (Sociocultural, political, and historical studies in education ; 2004: 1). - ISBN-10 0-8058-4916-5UA-CDE: DIKR 371 G-SPRI 2004
Steekkaarten doceerpraktijk / [edit.] Mieke Clement ; [edit.] Elisabeth Laga. - Antwerpen : Garant, 2005. - 316 p. - ISBN-10 90-441-1869-2UA-CDE: DIKR 371.31 G-CLEM 2005
Attitudes evalueren: een zeiltocht ... / Goedele Vergauwen ; Goedele Deserrano. - Antwerpen : Garant, 2005. - 166 p., ill. - Met CD-ROM. - ISBN-10 90-441-1891-9UA-CDE: DIKR 371.25 G-VERG 2005
Basiswerk; cd-rom
Zin voor talen: talensensibilisering en de taalportfolio in een meer talig onderwijs / [edit.] L. Top ; [edit.] H. de Smedt. - Antwerpen : Garant, 2005. - 192 p., ill. - ISBN-10 90-441-1673-8UA-CDE: DIKR 372.880 G-TOP 2005
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
De universitaire regelgeving: coördinatie & annotatie / Yvette Janssens ; Jan de Groof. - Nijmegen : Wolf, 2005. - 1170 p. - ISBN-10 90-5850-136-1UA-CDE: BIO-CEUL
UA-CDE: GEN-DECA
UA-CDE: DIKR 378 G-JANS 2005
UA-CDE: GER 378 L-B-JANS 2005
UA-CST: X
UA-CST: LZ 378 G-JANS 2005