Opvoeding. Onderwijs
Leren voor werkgelegenheid: tweede rapport over beleid voor beroepsonderwijs en -opleiding in Europa: samenvatting en toelichting / Steve Bainbridge ; Julie Murray ; Tim Harrison ; e.a. - Luxemburg : EUR-OP, 2003. - 24 p. - ISBN 92-896-0229-5UFSIA: MAG-BR-B 387
The dialogue between higher education research and practice: 25 years of EAIR / [edit.] Roddy Begg. - Dordrecht : Kluwer Academic, 2003. - 145 p. - ISBN 1-4020-1505-4UFSIA: MAG-B 51856
Education for life: a European strategy / [edit.] Kari Kairamo. - London : Butterworth, 1989. - 190 p. - ISBN 0-408-04514-0UFSIA: MAG-OW-B 6217
Standaard cursusevaluatie / K.A.H. Hermans ; H.W.M. van Hoeven ; H.J.C. Wijffels ; e.a. - Tilburg : Katholieke Universiteit Brabant, 1987. - 22 p. - (ORC-brochure ; 2)UFSIA: MAG-BR-B 395
The lost race between schooling and technology / Bas Jacobs. - The Hague : CPB, 2003. - 46 p. - (CPB discussion paper ; 25). - ISBN 90-5833-145-8UFSIA: LZ 33 F 21:25
De escribir, leer y esas rarezas: una lectura epistemológica del discurso pedagógico mexicano del siglo 19 / Fernando Juárez Hernández. - México, D.F. : Universidad Pedagógica Nacional, 2002. - 149 p. - (Colección Textos ; 34). - ISBN 970-702-087-3UFSIA: MAG-MEX-B 7655
Schooled to work: vocationalism and the American curriculum, 1876-1946 / Herbert M. Kliebard. - New York, N.Y. : Columbia University, Teachers College, 1999. - 292 p. - (Reflected history series ; 1999: 1). - ISBN 0-8077-3866-2 ; ISBN 0-8077-3867-0UFSIA: MAG-B 51691
Pathways for learning: education and training from 16 to 19 / Organisation for Economic Co-operation and Development. - Paris : 1989. - 123 p. - ISBN 92-64-13175-2UFSIA: MAG-OW-B 6218
Remediation of reading difficulties in grades 1 and 2: are cognitive deficits only part of the story? / Elisa Poskiparta. - Turku : Turun Yliopisto, 2002. - (Annales Universitatis Turkuensis: series B: humaniora ; 254). - ISBN 951-29-2145-6UIA: BC-B 34676
Geschiedenis van de pedagogiek
Bildung und Wissenschaft vom 15. bis zum 17. Jahrhundert / Notker Hammerstein. - München : Oldenbourg, 2003. - 170 p. - (Enzyklopädie deutscher Geschichte ; 64). - ISBN 3-486-55592-8 ; ISBN 3-486-55593-6UFSIA: MAG-B 51752
De escribir, leer y esas rarezas: una lectura epistemológica del discurso pedagógico mexicano del siglo 19 / Fernando Juárez Hernández. - México, D.F. : Universidad Pedagógica Nacional, 2002. - 149 p. - (Colección Textos ; 34). - ISBN 970-702-087-3UFSIA: MAG-MEX-B 7655
Schooled to work: vocationalism and the American curriculum, 1876-1946 / Herbert M. Kliebard. - New York, N.Y. : Columbia University, Teachers College, 1999. - 292 p. - (Reflected history series ; 1999: 1). - ISBN 0-8077-3866-2 ; ISBN 0-8077-3867-0UFSIA: MAG-B 51691
La universidad de México: un recorrido histórico de la época colonial al presente / Renate Marsiske. - México, D.F. : Universidad Nacional Autónoma de México, 2001. - 326 p. - (Colección Historia de la educación ; 2001: 1). - ISBN 968-36-9737-2 ; ISBN 968-856-979-8UFSIA: MAG-MEX-B 7634
Histoire de l'enseignement technique / Patrice Pelpel ; Vincent Troger. - Paris : L'Harmattan, 2001. - 315 p., ill. - (Histoire et mémoire de la formation ; 2001: 1). - ISBN 2-7475-1455-2UFSIA: MAG-B 51684
Collection de cours manuscrits de l'Université de Louvain, 1425-1797: catalogue analytique / Françoise Mirguet. - Louvain-la-Neuve : Bruylant-Academia, 2003. - 585 p., ill. - (Publications des archives de l'Université catholique de Louvain ; 7). - ISBN 2-87209-712-0UFSIA: MAG-B 51796
Didactiek
Zo gezegd: Nederlands als tweede taal / Christine Boeken ; Els le Page ; Ingrid Peeters ; [medew.] Sofie Warnez. - Kapellen : Pelckmans, 2004. - 2 v., ill. - Met docentenmap; fotosets. - ISBN 90-289-3403-0UIA: GER-CTS
Werkboek v.1
In gesprek: een luistervaardigheids- en activiteitenboek Nederlands / Marc Isselé. - Lier : Van In, 1988. - 64 p., ill. - Met Livret d'exercices; oefenboek; audio-cassette. - ISBN 90-306-1635-0UIA: GER-CTS
handboek; oefenboek; audio-cassette
UIA: DIKR 372.880.39 Y-ISSE 88
Basiswerk
From guinea pig to computer mouse: alternative methods for a progressive, humane education / Nick Jukes ; Mihnea Chiuia. - 2 ed. - Leicester : InterNiche, 2003. - 520 p. - ISBN 1-904422-00-4UIA: DIKR 372.857 G-JUKE 2003
RUCA: CBG 636 M-B 44.449
Niet vanzelfsprekend: een vervolgmethode Nederlands voor anderstaligen / Helga van Loo ; Peter Schoenaerts ; Han Fraeters. - Leuven : Acco, 2003. - 384 p., ill. - Met Hukpboek; Videocassette; Compact disc; bijlagen. - ISBN 90-334-5429-7 ; ISBN 90-334-5430-0UIA: DIKR 372.880.39 Y-LOO 2003
Leerboek; hulpboek; videocassette; compact disc
UIA: GER-CTS
Leerboek; hulpboek; videocassette; compact disc
Elements of spelling and composition: studies on predicting and supporting writing skills in primary grades / Hanna Mäki. - Turku : Turun Yliopisto, 2002. - (Annales Universitatis Turkuensis: series B: humaniora ; 255). - ISBN 951-29-2152-9UIA: BC-B 34677
Business English: secretarial / Alison Pohl. - London : Penguin, 1997. - 90 p., ill. - (Test your business English ; 1997: 1). - ISBN 0-14-081623-2UIA: GER-CTS
Professional English: medical / Alison Pohl. - 2 ed. - London : Penguin, 2003. - 104 p., ill. - (Test your professional English ; 2003: 1). - ISBN 0-582-45147-7UIA: GER-CTS
Remediation of reading difficulties in grades 1 and 2: are cognitive deficits only part of the story? / Elisa Poskiparta. - Turku : Turun Yliopisto, 2002. - (Annales Universitatis Turkuensis: series B: humaniora ; 254). - ISBN 951-29-2145-6UIA: BC-B 34676
VergelijkenderWijs: introductiecursus Nederlands voor Chinezen / Jenny van der Toorn-Schutte. - Amsterdam : Boom, 2003. - 129 p., ill. - Met audio-cassette ; Nederlandse en Chinese tekst. - ISBN 90-5352-918-7UIA: GER-CTS
basiswerk; audio-cassette
New insights into business / Graham Tullis ; Tonya Trappe. - Harlow : Longman, 2000. - 176 p., ill. - Met workbook; teacher's book; Compact disc; audiocassette. - ISBN 0-582-33553-1UIA: GER-CTS
students' book; workbook; teacher's book; cd
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
The dialogue between higher education research and practice: 25 years of EAIR / [edit.] Roddy Begg. - Dordrecht : Kluwer Academic, 2003. - 145 p. - ISBN 1-4020-1505-4UFSIA: MAG-B 51856
Intrede in het beroepsleven en tewerkstelling van de universitair gediplomeerden: resultaten van een enquête bij de gediplomeerden van het academiejaar 1981-1982 / België. Diensten voor Programmatie van het Wetenschapsbeleid. - Brussel : 1989. - 274 p.UFSIA: MAG-OW-C 926
Masterplan UA Campus binnenstad / Ilse Loots ; Marleen Meyvis ; Ann Verhetsel. - Antwerpen : UA, 2003. - 255 p.UFSIA: MAG-C 16267
La universidad de México: un recorrido histórico de la época colonial al presente / Renate Marsiske. - México, D.F. : Universidad Nacional Autónoma de México, 2001. - 326 p. - (Colección Historia de la educación ; 2001: 1). - ISBN 968-36-9737-2 ; ISBN 968-856-979-8UFSIA: MAG-MEX-B 7634
L'offensive des marchés sur l'université / Centre tricontinental [Louvain-la-Neuve]. - Louvain-la-Neuve : 2003. - 167 p. - (Alternatives sud ; 10: 3). - ISBN 2-7475-5919-XUFSIA: MAG-T 130:10,3
The history of the Jagiellonian University / Krzysztof Stopka ; Andrzej Kazimierz Banach ; Julian Dybiec. - Kraków : Jagiellonian University Press, 2000. - 256 p., ill. - ISBN 83-233-1389-XUFSIA: MAG-B 51857
Beeld van een universiteit = Portrait of a university / Karel Soudijn ; Katholieke Universiteit Brabant ; Tilburg University. - Tilburg : 1997. - 112 p., ill. - ISBN 90-6663-038-8UFSIA: MAG-B 51875
Collection de cours manuscrits de l'Université de Louvain, 1425-1797: catalogue analytique / Françoise Mirguet. - Louvain-la-Neuve : Bruylant-Academia, 2003. - 585 p., ill. - (Publications des archives de l'Université catholique de Louvain ; 7). - ISBN 2-87209-712-0UFSIA: MAG-B 51796
Missies in de mist: een poging tot opklaring / Simonne Vermeylen. - Antwerpen : UAMS, 2003. - 48 p. - (UAMS-thema's ; 2003: 1). - ISBN 90-77615-01-6UFSIA: MAG-T 367:2003,1