Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2001/07
Opvoeding. Onderwijs
Communicatie met studenten: beleidsmatige en praktijkgerichte ervaringen en reflecties / Patrick Allegaert ; Rik Belmans ; Katja Brys ; e.a. - Leuven : Acco, 2001. - 149 p. - (H-ogelijn cahiers ; 3: 1). - ISBN 90-334-4827-0
UFSIA: LZ 378 F 4:3,1
UFSIA: DSA 371 G-ALLE 2001
Transparency of vocational qualifications: the Leonardo da Vinci approach / Jens Bjørnåvold ; Sten Pettersson. - Luxembourg : EUR-OP, 2001. - 86 p. - (CEDEFOP panorama ; 2001: 3). - ISBN 92-896-0048-9
UFSIA: MAG-C 15424
Studiekosten in het basisonderwijs: wat het aan ouders kost om schoolgaande kinderen te hebben / Joost Bollens ; Hilde de Vos ; Ilse Vleugels ; e.a. - Leuven : KUL, HIVA, 2000. - 125 p. - ISBN 90-5550-245-6
UIA: DIKR 373.3 L-B-BOLL 2000
Instrumenten voor begeleide zelfstudie: een greep uit het bestaande instrumentarium als inspiratie voor bevlogen lectoren / Annemie Borremans ; Kris Buyse ; Geert Castryck ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 133 p. - (H-ogelijn cahiers ; 2: 2). - ISBN 90-334-4774-6
UFSIA: LZ 378 F 4:2,2
UFSIA: DSA 371 G-BORR 2000
Voor elk wat wils: schoolkeuze in het basis- en secundair onderwijs / Hilde Creten ; Mia Douterlungne ; Jean-Pierre Verhaeghe ; e.a. - Leuven : KUL, HIVA, 2000. - 242 p. - ISBN 90-5550-250-2
UIA: DIKR-DAEM
UIA: DIKR 301.188.8 L-B-CRET 2000
Nauwelijks sprekend veel te zeggen: een studie naar de effecten van het COCP-programma / Marguérite Johanna Maria Heim. - Utrecht : LOT, 2001. - 211 p. - (LOT international series ; 43). - ISBN 90-76912-09-2
UIA: GER 800.15 G-HEIM 2001
All together now: creating middle-class schools through public school choice / Richard D. Kahlenberg. - Washington, D.C. : Brookings, 2001. - 379 p. - ISBN 0-8157-4810-8
UFSIA: MAG-B 48905
Making the curriculum work / Organisation for Economic Co-operation and Development. Centre for Educational Research and Innovation. - Paris : 1998. - 123 p. - ISBN 92-64-16141-4
UIA: DIKR 371.214 G-MAKI 98
The transition from education to working life: key data on vocational training in the European Union / Michèle Mansuy ; Anastasia Fetsi ; Carlo Scatoli ; [edit.] Ettore Marchetti ; e.a. - Luxembourg : EUR-OP, 2001. - 166 p. - (CEDEFOP reference series ; 2001: 1). - ISBN 92-896-0012-8
UFSIA: MAG-C 15423
Mobility in the European chemicals industry sector: the role of transparency and recognition of vocational qualifications / Heather Rolfe. - Luxembourg : EUR-OP, 2001. - 69 p. - (CEDEFOP panorama ; 2001: 4). - ISBN 92-896-0050-0
UFSIA: MAG-C 15427
Didactiek
Instrumenten voor begeleide zelfstudie: een greep uit het bestaande instrumentarium als inspiratie voor bevlogen lectoren / Annemie Borremans ; Kris Buyse ; Geert Castryck ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 133 p. - (H-ogelijn cahiers ; 2: 2). - ISBN 90-334-4774-6
UFSIA: LZ 378 F 4:2,2
UFSIA: DSA 371 G-BORR 2000
Voor elk wat wils: schoolkeuze in het basis- en secundair onderwijs / Hilde Creten ; Mia Douterlungne ; Jean-Pierre Verhaeghe ; e.a. - Leuven : KUL, HIVA, 2000. - 242 p. - ISBN 90-5550-250-2
UIA: DIKR-DAEM
UIA: DIKR 301.188.8 L-B-CRET 2000
De vous à moi . Business in action . Deutsch Interaktiv . En voz alta. - Suresnes : Neuro Concept, 1994. - 1 cd-rom
UIA: DIKR 372.880 Y-DE 94
Waarover men niet spreken kan: elementen voor een agogiek van de kunst / Stefan Hertmans. - Brussel : VUB, 1999. - 255. - (Tekst en tijd ; 3). - ISBN 90-5487-242-X
UIA: GER 70 G-HERT 99
All together now: creating middle-class schools through public school choice / Richard D. Kahlenberg. - Washington, D.C. : Brookings, 2001. - 379 p. - ISBN 0-8157-4810-8
UFSIA: MAG-B 48905
Molecularizing biology and medicine: new practices and alliances, 1910-1970s / [edit.] Soraya de Chadarevian ; Harmke Kamminga. - Amsterdam : Harwood, 1998. - 304 p., ill. - (Studies in the history of science, technology and medicine ; 6). - ISBN 90-5702-293-1
UIA: FAR 372.861 G-CHAD 98
Learn to speak Spanish: the complete interactive learning solution. - Fremont, Calif. : Learning Company, 1999. - 4 cd-roms. - Met: Workbook, Audiocassette, &: user's guide
UIA: DIKR 372.880.6 Y-LEAR 99
Het lichaam als dichter: lessen in scheppend theater / Jacques Lecoq ; [medew.] Jean-Gabriel Carasso ; [medew.] e.a. - Amsterdam : International Theatre & Film Books, 1997. - 174 p., ill. - (PassePartout-reeks ; 1997: 2). - ISBN 90-6403-584-9
UIA: GER 792 G-LECO 97
German-Irish sales negotiation: theory, practice and pedagogical implications / Gilian S. Martin. - Frankfurt am Main : Lang, 2001. - 488 p. - (Forum linguisticum ; 36). - ISBN 3-631-36079-7
UIA: GER 800.11 H 8 MART 2001
The right to learn: educational strategies for socially excluded youth in Europe / [edit.] Ides Nicaise. - Bristol : Policy Press, 2000. - 424 p. - ISBN 1-86134-288-8
UIA: DIKR 301.188.8 L-EUR-NICA 2000
Teaching drama 11-18 / [edit.] Helen Nicholson. - London : Continuum, 2000. - 177 p. - ISBN 0-8264-4805-4
UIA: GER 792 G-NICH 2000
Teaching heritage language learners: voices from the classroom / [edit.] John B. Webb ; [edit.] Barbara L. Miller. - New York : American Council on the Teaching of Foreign Languages, 2000. - 257 p. - (The ACTFL foreign language education series ; 2000: 1). - ISBN 0-9705798-0-2
UIA: DIKR 372.880 F-ACTF:2000 WEBB
Access to education for the poor in Europe and Central Asia: preliminary evidence and policy implications / Nancy Vandycke. - Washington, D.C. : World Bank, 2001. - 44 p. - (World Bank technical paper ; 511). - ISBN 0-8213-4965-1
UFSIA: MAG-BR-C 257
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
Communicatie met studenten: beleidsmatige en praktijkgerichte ervaringen en reflecties / Patrick Allegaert ; Rik Belmans ; Katja Brys ; e.a. - Leuven : Acco, 2001. - 149 p. - (H-ogelijn cahiers ; 3: 1). - ISBN 90-334-4827-0
UFSIA: LZ 378 F 4:3,1
UFSIA: DSA 371 G-ALLE 2001
Studiekosten in het hoger onderwijs: wat het kost om deel te nemen aan het hogeschool- en universitair onderwijs / Joost Bollens ; Steven Groenez ; Ilse Vleugels ; e.a. - Leuven : KUL, HIVA, 2000. - 136 p. - ISBN 90-5550-244-8
UIA: DIKR 378 L-B-BOLL 2000
Instrumenten voor begeleide zelfstudie: een greep uit het bestaande instrumentarium als inspiratie voor bevlogen lectoren / Annemie Borremans ; Kris Buyse ; Geert Castryck ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 133 p. - (H-ogelijn cahiers ; 2: 2). - ISBN 90-334-4774-6
UFSIA: LZ 378 F 4:2,2
UFSIA: DSA 371 G-BORR 2000