Opvoeding. Onderwijs
The need for competences due to the increasing use of information and communication technologies / N.C. Boreham ; Norma Lammont. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 61 p. - (CEDEFOP panorama ; 2000: 13). - ISBN 92-828-9656-0UFSIA: MAG-C 15213
Instrumenten voor begeleide zelfstudie: een greep uit het bestaande instrumentarium als inspiratie voor bevlogen lectoren / Annemie Borremans ; Kris Buyse ; Geert Castryck ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 133 p. - (H-ogelijn cahiers ; 2: 2). - ISBN 90-334-4774-6UFSIA: LZ 378 F 4:2,2
The comprehensive school experiment revisited: evidence from Western Europe / [edit.] Achim Leschinsky ; [edit.] Karl Ulrich Mayer. - 2 ed. - Frankfurt am Main : Lang, 1999. - 216 p. - (Komparatistische Bibliothek ; 2). - ISBN 3-631-33297-1UFSIA: MAG-B 48399
Onderzoek naar de verhoging van de instapleeftijd in het kleuteronderwijs: een Delphi-experiment naar de gevolgen voor kinderen, gezinnen, onderwijs en kinderopvang / Viviane Dehaes ; Edmond Lambrechts ; Koenraad Pauwels. - Leuven : Garant, 1999. - 92 p. - (CBGS-document ; 1999: 1). - ISBN 90-5350-854-6RUCA: CB 30 M-B 43.223
UIA: PSW 301.185 L-B-DEHA 99
UFSIA: DSSB 301 G-DEHA 99
UFSIA: LZ 301.185 L-B-DEHA 99
Développement des personnes et engagement des acteurs: des formateurs témoignent. - Paris : 2000. - 144 p. - (Éducation permanente ; 145)UFSIA: MAG-T 11:145
L'Europe des cultures et des langues: quels enseignements? / [edit.] Panayotis Soldatos ; [medew.] John Beck ; e.a. - Montréal : 1999. - 123 p. - (Collection Etudes européennes ; 2000: 2). - ISBN 2-921770-21-0UFSIA: MAG-B 48292
Een terugblik op de programma's: onderwijs, opleiding, jeugd, 1995-1999 / Europese Commissie. Directoraat-Generaal Onderwijs en Cultuur. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 31 p. - ISBN 92-828-7689-6UFSIA: MAG-BR-B 72
Nation-building in post-Soviet Ukraine: educational policy and the response of the Russian-speaking population / Jan Germen Janmaat. - Amsterdam : Universiteit Amsterdam, Faculty of Social and Behavioral Sciences, 2000. - 233 p. - (Nederlandse geografische studies ; 268). - ISBN 90-6809-291-XUFSIA: V-CB
Reflectief ervaringsleren voor leerkrachten: een werkboek voor opleiders, nascholers en stagebegeleiders / Geert Kelchtermans. - Deurne : Wolters Plantyn, 2001. - 120 p. - (Cahiers voor didactiek ; 10). - ISBN 90-301-7183-9UIA: DIKR 371.13 G-KELC 2001
Kennis en kwaliteit: opleiding en nascholing van leraren / [edit.] Alfred Wald. - Leuven : Garant, 2000. - 211 p., ill. - ISBN 90-441-1003-9UIA: DIKR 371.13 G-WALD 2000
Koers BVE / Sociaal-Economische Raad ['s-Gravenhage]. - Den Haag : 2001. - 116 p. - (Adviezen ; 2001: 1). - ISBN 90-6587-772-XUFSIA: MAG-B 48493
Learning and libraries in an information age: principles and practice / [edit.] Barbara K. Stripling. - Englewood, Colo. : Teacher Ideas Press, 1999. - 375 p., ill. - ISBN 1-56308-666-2RUCA: CB 02 M-B 43.201
UIA: BC 02 G-STRI 99
Schools must speak for themselves: the case for school self-evaluation / John MacBeath. - London : Routledge, 2000. - 165 p. - ISBN 0-415-20580-8UIA: DIKR-PETE
Examinatoren en examinandi: wie buist wie? Een pedagogische, juridische en menselijke leidraad bij het examineren in het hoger onderwijs / Willy Meeus ; Hilde Stroobants ; Christel Van Haecke ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 140 p. - (H-ogelijn cahiers ; 2: 1). - ISBN 90-334-4550-6UFSIA: ROM 378 G-MEEU 2000
UFSIA: LZ 378 F 4:2,1
UFSIA: DSA 378 G-MEEU 2000
Entwurf einer Didaktik der Kinder- und Jugendliteratur für die Sekundarstufe 1: Beiträge zur Debatte um ihre Eigenständigkeit / Jörg Meyenbörg ; [edit.] Malte Dahrendorf. - Frankfurt am Main : Lang, 2000. - 159 p. - (Kinder- und Jugendkultur, -literatur und -medien ; 7). - ISBN 3-631-35327-8UIA: GER 372.880 G-MEYE 2000
Moedertaal leren doceren / [edit.] Sjef Klinkenberg. - Groningen : Wolters-Noordhoff, 1982. - 277 p. - ISBN 90-01-92410-7UFSIA: MAG-B 48438
UIA: DIKR 372.880.39 G-KLIN 82
Schoolorganisatie / [edit.] J. Imants. - Alphen aan den Rijn : Samsom, 2000. - 123 p. - (Onderwijskundig lexicon ; 7). - ISBN 90-650-1094-7UFSIA: DSA 371 B-ONDE 98:7
Inleiding in de theoretische orthopedagogiek: hulpverlenen bij opvoeden / P.M. Schoorl ; P.M. van den Bergh ; A.J.J.M. Ruijssenaars. - Leuven : Garant, 2000. - 240 p. - (Kop-serie ; 21). - ISBN 90-5350-911-9UIA: DIKR 376 G-SCHO 2000
Taal-materiaal: talig omgaan met materialen in de kleuterklas / [edit.] Koen Jaspaert ; [medew.] Marleen Colpin ; [medew.] e.a. - 2 ed. - Deurne : Wolters Plantyn, 1999. - 266 p. - ISBN 90-301-0615-8UIA: DIKR 372.880.39 Y-JASP 99
Training & opleiding: wie leert die wint / Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding. - Antwerpen : 2000. - 14 p. - (Topics bij het maandverslag arbeidsmarkt ; 2000: 10)UFSIA: MAG-T 209:2000,10
Vocational education and training in Iceland / [edit.] Guomundur Rúnar Árnason. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 104 p. - ISBN 92-828-2479-9UFSIA: MAG-C 15252
Geschiedenis van de pedagogiek
Kindheit und Schulzeit von 1750-1850: eine vergleichende Analyse anhand ausgewählter Autobiographien von Bauern, Bürgern und Aristokraten / Silvia Ungermann. - Frankfurt am Main : Lang, 1997. - 412 p. - (Pädagogik ; 725). - ISBN 3-631-32379-4UIA: GER 37 G-UNGE 97
Didactiek
A la recherche d'un emploi / Université de Clermont 2. - s.l. : CLE, 1994. - 1 cd-romUIA: DIKR 372.880.4 Y-A 94
Sprachdidaktik Deutsch / Bernd Ulrich Biere ; Hajo Diekmannshenke. - Tübingen : Groos, 2000. - 52 p. - (Studienbibliographien Sprachwissenschaft ; 33). - ISBN 3-87276-849-2UFSIA: SG-D-II 1.2.2/BIE.1
Dictionnaire d'apprentissage du français des affaires: dictionnaire de compréhension et de production de la langue des affaires / Jean Binon ; Serge Verlinde ; Jan van Dyck ; e.a. - Paris : Didier, 2000. - 710 p. - ISBN 2-278-04356-0UFSIA: LZ 33 BB-BINO 2000
Instrumenten voor begeleide zelfstudie: een greep uit het bestaande instrumentarium als inspiratie voor bevlogen lectoren / Annemie Borremans ; Kris Buyse ; Geert Castryck ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 133 p. - (H-ogelijn cahiers ; 2: 2). - ISBN 90-334-4774-6UFSIA: LZ 378 F 4:2,2
Business territory. - Turku : Lingonet, 1997UIA: DIKR 372.880.20 Y-BUSI
1
De toren van Babbel / [edit.] Koen Jaspaert ; Marleen Colpin ; Katinka de Croon ; Barbara Linsen ; e.a. - Deurne : Plantyn, 1995-1999. - 6 v., ill. - Met: WerkboekUIA: DIKR 372.880.39 Y-JASP 95
1-6; werkboek vol. 1-6
Combating social exclusion through education: laissez-faire, authoritarianism or third way? / [edit.] Guido Walraven ; [edit.] Carl Parsons ; [edit.] Dolf van Veen ; [edit.] e.a. - Leuven : Garant, 2000. - 399 p. - ISBN 90-441-1062-4UIA: DIKR-PETE
Opvattingen over onderwijs: leerstof- en leerlinggerichtheid in Nederland / Eddie Denessen. - Leuven : Garant, 2000. - 199 p. - (Sociaal-culturele ontwikkelingen in Nederland ; 2000: 1) ; (OOMO-reeks ; 2000: 1). - ISBN 90-5350-944-5UIA: DIKR 301.188.8 L-NL-DENE 2000
UIA: DIKR-PETE
Lexique didactique du français des affaires / P. Dumont ; Paul Sambre ; L. Bernad ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 372 p. - ISBN 90-334-4767-3UFSIA: ROM 372.880.4 Y-DUMO 2000
L'Etat-nation au tournant du siècle: les enseignements de l'expérience canadienne et européenne / [edit.] Panayotis Soldatos ; [edit.] Jean-Claude Masclet ; [medew.] Maurice Croisat ; e.a. - Montréal : 1997. - 346 p. - (Collection Etudes européennes ; 1997: 1). - ISBN 2-921770-17-2UFSIA: MAG-B 48291
Didactique des langues maternelles: questions actuelles dans différentes régions du monde / Gilles Gagné ; Michel Pagé ; Elca Tarrab. - Bruxelles : De Boeck, 1991. - 305 p. - (Problématiques et recherches ; 1991: 2). - ISBN 2-8041-1412-0UIA: DIKR 372.880 G-GAGN 91
La force de l'orthographe: 300 dictées progressives commentées / Maurice Grevisse ; [edit.] André Gosse. - 3 ed. - Paris : Duculot, 1997. - 370 p. - (Entre guillemets ; 1997: 1). - ISBN 2-8011-1124-4UFSIA: ROM 372.880.4 G-GREV 97
An introduction to foreign language learning and teaching / Keith Johnson. - Harlow : Pearson Education, 2001. - 336 p. - (Learning about language ; 2001: 1). - ISBN 0-582-29086-4UFSIA: SG-A-III 9.2.3/JOH.1
Sequenzen und Konsequenzen: zur Entwicklung niederländischer Lerner im Deutschen als Fremdsprache / Lisanne Klein Gunnewiek. - Amsterdam : Rodopi, 2000. - 222 p. - (Deutsch: Studien zum Sprachunterricht und zur interkulturellen Didaktik ; 4). - ISBN 90-420-0560-2UFSIA: SG-D-III 1.2/KLE.1
Schrijven over literatuur: gids voor studenten en andere schrijvers / Geert Lernout. - Leuven : Acco, 1999. - 240 p. - ISBN 90-334-4277-9UFSIA: SG-A-VIII 0/LER.1
UFSIA: SR I A 30
UIA: GER-POEL
UIA: RECH-VANS
UIA: GER 82 H 0 LERN 99
Gedanken zum Deutschunterricht in Polen und Belgien / [edit.] Hermann Bluhme ; Ryszard Lipczuk. - Szczecin : Wydawnictwo Promocyjne Albatros, 1999. - 87 p. - ISBN 83-88038-00-1UFSIA: MAG-A 15044
Drehort Neubrandenburg interaktiv / Franziska Lys ; Richard Barone. - s.l. : Lys, 1997. - 1 cd-rom. - Met: HandleidingUIA: DIKR 372.880.30 Y-LYS 97
Cd-rom; handleiding
Entwurf einer Didaktik der Kinder- und Jugendliteratur für die Sekundarstufe 1: Beiträge zur Debatte um ihre Eigenständigkeit / Jörg Meyenbörg ; [edit.] Malte Dahrendorf. - Frankfurt am Main : Lang, 2000. - 159 p. - (Kinder- und Jugendkultur, -literatur und -medien ; 7). - ISBN 3-631-35327-8UIA: GER 372.880 G-MEYE 2000
Moedertaal leren doceren / [edit.] Sjef Klinkenberg. - Groningen : Wolters-Noordhoff, 1982. - 277 p. - ISBN 90-01-92410-7UFSIA: MAG-B 48438
UIA: DIKR 372.880.39 G-KLIN 82
Pubers in de klas: hoe blijf je hen de baas? / Eddy van Mossevelde. - Leuven : Acco, 1999. - 207 p. - ISBN 90-334-4361-9UIA: DIKR 371.3 G-MOSS 99
Kalligramme: zur Medialität einer Schrift anhand von Paul van Ostaijens De feesten van angst en pijn = Kalligrammen: over de medialiteit van een schrift aan de hand van Paul van Ostaijens De feesten van angst en pijn / Sonja Neef. - Amsterdam : ASCA Press, 2000. - 360 p. - ISBN 90-76123-04-7UFSIA: SG-N-IV 4/Vn.OS.22
Onderwijssociologie / [edit.] Jules L. Peschar ; [edit.] Anton Wesselingh. - 2 ed. - Groningen : Wolters-Noordhoff, 1995. - 295 p. - ISBN 90-01-70691-6UFSIA: X
UFSIA: LZ 301.188.8 G-PESC 95
UIA: DIKR 301.188.8 G-PESC 95
Einführung in die Literaturdidaktik / Elisabeth K. Paefgen. - Stuttgart : Metzler, 1999. - 190 p. - (Sammlung Metzler ; 317). - ISBN 3-476-10317-XUFSIA: SG-D-IV 0.2/PAE.1
Principles and standards for school mathematics / National Council of Teachers of Mathematics [Reston, Va]. - Reston, Va : 2000. - 402 p., ill.UIA: DIKR 372.851 G-PRIN 2000
Wereld in teksten / Hugo Raes ; Paul de Wispelaere ; Gerda Vandenbouhede ; e.a. - Brussel : Manteau, 1973-1978. - 6 v. - Met: Handleiding voor de leraar. - ISBN 90-223-0608-9UFSIA: MAG-B 48445
UIA: DIKR 372.880.39 Y-RAES 73
1-6; handleiding v. 1-6
Religieus opvoeden in een multiculturele samenleving / [edit.] Bert Roebben. - Leuven : Davidsfonds, 2000. - 195 p. - ISBN 90-5826-025-9UFSIA: MAG-B 48204
Internet voor de moderne talenklas / Karel van Rompaey. - Deurne : Wolters Plantyn, 1998. - 82 p., ill. - (Cahiers voor didactiek ; 2). - ISBN 90-309-0869-6UFSIA: ROM 371.3 G-ROMP 98
UIA: DIKR 371.315.9 G-ROMP 98
Une introduction à l'ethnographie de la communication: pour la formation à l'enseignement du français langue étrangère / Geneviève-Dominique de Salins. - Paris : Didier, 1998. - 223 p. - ISBN 2-278-04275-0UIA: GER 372.880.4 G-SALI 98
School choice, equity and social exclusion in Europe / [edit.] John Sayer ; [edit.] Johan L. Vanderhoeven. - Leuven : Garant, 2000. - 95 p. - (Issues in European education series ; 2). - ISBN 90-5350-888-0UIA: DIKR-PETE
Taal-materiaal: talig omgaan met materialen in de kleuterklas / [edit.] Koen Jaspaert ; [medew.] Marleen Colpin ; [medew.] e.a. - 2 ed. - Deurne : Wolters Plantyn, 1999. - 266 p. - ISBN 90-301-0615-8UIA: DIKR 372.880.39 Y-JASP 99
Theatre in cyberspace: issues of teaching, acting, and directing / [edit.] Stephen A. Schrum. - New York : Lang, 1999. - 294 p. - (Artists and issues in the theatre ; 10). - ISBN 0-8204-4140-6UIA: GER 792 G-SCHR 99
L'Université dans la tourmente / [edit.] Anne-Marie Dillens. - Bruxelles : Publications des Facultés universitaires Saint-Louis, 2000. - 221 p. - (Publications des Facultés universitaires Saint-Louis ; 85). - ISBN 2-8028-0137-6UFSIA: MAG-B 48529
V-dag 2001 / [edit.] Anita Bogaerts. - Antwerpen : 2001. - 59 p.UFSIA: MAG-C 15247
Colloquial Spanish CD-ROM: a multimedia language course / Derek Wilson. - London : Routledge, 1998. - 1 cd-rom. - Met: User guide. - ISBN 0-415-14195-8UIA: DIKR 372.880.6 Y-WILS 98
Cd-rom; user guide
Typisch christelijk? Een onderzoek naar de identiteit van een christelijke school en haar vormgeving / Anneke de Wolff. - Kampen : Kok, 2000. - 522 p. - (Studies over levensbeschouwing, wetenschap en samenleving ; 2000: 3). - ISBN 90-435-0306-1UFSIA: PS 301.188.8 G-WOLF 2000
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
Bedrijfsbeheer & taalbedrijf: jubileumboek 30 jaar VLEKHO: 46 bijdragen over bedrijfsbeleid, recht, (ver)taal- en letterkunde / Vlaamse Economische Hogeschool [Brussel]. - Brussel : Hogeschool voor Wetenschap en Kunst, 1999. - 619 p., ill. - ISBN 90-76101-03-5UFSIA: ROM 378 G-VLEK 99
Instrumenten voor begeleide zelfstudie: een greep uit het bestaande instrumentarium als inspiratie voor bevlogen lectoren / Annemie Borremans ; Kris Buyse ; Geert Castryck ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 133 p. - (H-ogelijn cahiers ; 2: 2). - ISBN 90-334-4774-6UFSIA: LZ 378 F 4:2,2
La communauté académique à l'aube du troisième millénaire: droits et responsabilités fondamentaux / [edit.] Paul Tavernier ; [edit.] Alice Yotopoulos-Marangopoulos. - Bruxelles : Bruylant, 2000. - 272 p. - ISBN 2-8027-1334-5RUCA: CB 342 M-B 43.252
UIA: RECH 34 G-TAVE 2000
Coöperatief leren in een krachtige leeromgeving: handboek probleemgestuurd leren in de praktijk / Filip Dochy ; Ludo Heylen ; Herman van de Mosselaer. - Leuven : Acco, 2000. - 152 p. - ISBN 90-334-4516-6UIA: DIKR 378.147 G-DOCH 2000
Leuven: beschrijving van de stad en haar universiteit / Justus Lipsius ; [edit.] Jan Papy. - Leuven : Universitaire Pers, 2000. - 373 p., ill. - ISBN 90-5867-055-4UFSIA: MAG-B 48549
Examinatoren en examinandi: wie buist wie? Een pedagogische, juridische en menselijke leidraad bij het examineren in het hoger onderwijs / Willy Meeus ; Hilde Stroobants ; Christel Van Haecke ; e.a. - Leuven : Acco, 2000. - 140 p. - (H-ogelijn cahiers ; 2: 1). - ISBN 90-334-4550-6UFSIA: ROM 378 G-MEEU 2000
UFSIA: LZ 378 F 4:2,1
UFSIA: DSA 378 G-MEEU 2000
Quality assurance in higher education / [edit.] Krystyna Zoladkiewicz. - Gdansk : University of Gdansk. Institute of International Business, 2000. - 130 p. - ISBN 83-86230-80-0RUCA: CB 37 M-B 43.278
L'Université dans la tourmente / [edit.] Anne-Marie Dillens. - Bruxelles : Publications des Facultés universitaires Saint-Louis, 2000. - 221 p. - (Publications des Facultés universitaires Saint-Louis ; 85). - ISBN 2-8028-0137-6UFSIA: MAG-B 48529