Opvoeding. Onderwijs
Experiencing school mathematics: teaching styles, sex and setting / Jo Boaler. - Buckingham : Open University Press, 2000. - 163 p. - ISBN 0-335-19962-3UIA: DIKR 372.851 G-BOAL 2000
Governance of educational institutions in South Africa: into the new millennium / [edit.] Jan de Groof ; [edit.] Jan Heystek ; [edit.] Rassie Malherbe ; e.a. - Ghent : Mys & Breesch, 2000. - 256 p. - ISBN 90-5462-386-1UIA: RECH 35.07 L-ZA-GROO 2000
Measuring second language performance / Timothy Francis McNamara. - London : Longman, 1997. - 323 p. - (Applied linguistics and language study ; 1997: 4). - ISBN 0-582-08907-7UFSIA: ROM 800.13 G-MCNA 97
Ik studeer wel op mijn eigen manier! Experimenteren met een andere aanpak van je studie / Joke Oosterhuis-Geers. - Amsterdam : Boom, 1999. - 151 p., ill. - (Zorgen voor jezelf ; 1999: 1). - ISBN 90-5352-504-1UFSIA: DSA 37 G-OOST 99
Werken in een lerende schoolorganisatie / Henk Ritzen. - Baarn : Nelissen, 1998. - 160 p. - (PM-reeks ; 1998: 1). - ISBN 90-244-1392-3UIA: DIKR 371.2 G-RITZ 98
De financiering van het beroepsonderwijs in Nederland: financieringsprofiel / Clemens Romijn. - Luxemburg : EUR-OP, 2000. - 55 p. - (CEDEFOP panorama ; 2000: 11)UFSIA: MAG-C 15028
Studeerproblemen / H.C. Schouwenburg. - Groningen : Wolters-Noordhoff, 2000. - 99 p. - (Hoger onderwijs reeks ; 2000: 1). - ISBN 90-01-79333-9RUCA: CBG 37 M-B 43.328
UFSIA: DSA 37 G-SCHO 2000
Geschiedenis van de pedagogiek
Le compte satellite rétrospectif de l'éducation en France, 1820-1996 / Alain Carry. - Paris : Presses de l'ISMEA, 1999. - 281 p. - (Série Histoire économique quantitative ; 25)UFSIA: MAG-T 6:33,2-3
Didactiek
Wiskunde met verve / F. van der Blij. - Groningen : Wolters-Noordhoff, 1999. - 52 p., ill. - (Keuzeonderwerpen wiskunde voor de tweede fase ; 1). - ISBN 90-01-83300-4UIA: DIKR 372.851 Y-BLIJ 99
Experiencing school mathematics: teaching styles, sex and setting / Jo Boaler. - Buckingham : Open University Press, 2000. - 163 p. - ISBN 0-335-19962-3UIA: DIKR 372.851 G-BOAL 2000
Listening and speaking advanced / David Briggs ; Paul Dummett. - Oxford : Heinemann, 1995. - Met: Compact disc; Audiocassette. - ISBN 0-435-25009-4UIA: DIKR 372.880.20 Y-BRIG 95
Dubbelcd
Kattenaids en statistiek: het vergelijken van twee populaties met behulp van grote steekproeven / Jan van den Broek ; Peter Kop. - Utrecht : Epsilon, 1999. - 56 p., ill. - (Zebrareeks ; 1). - ISBN 90-5041-050-2UIA: DIKR 372.851 Y-BROE 99
Buitenschools leren bij alfabetisering. - s.l. : s.n. - Losbl.UIA: DIKR 372.880.39 Y-BUIT
Student skills: tutor's handbook / Sue Drew ; Rosie Bingham. - Aldershot : Gower, 1997. - 330 p. - ISBN 0-566-07846-5UFSIA: X
When schools compete: a cautionary tale / Edward B. Fiske ; Helen F. Ladd. - Washington, D.C. : Brookings Institution Press, 2000. - 342 p. - ISBN 0-8157-2836-0UFSIA: PS 301.188.8 G-FISK 2000
Reading and speaking advanced / Will Forsyth. - Oxford : Heinemann, 1996. - ill. - (Skills plus ; 1996: 1)UIA: DIKR 372.880.20 Y-FORS 96
Praktische cursus zinsontleding / M. Klein ; M.C. van den Toorn. - 3 ed. - Groningen : Wolters-Noordhoff, 1997. - 144 p. - ISBN 90-01-47191-9UFSIA: SG-N-III 9.3.1/KLE.1
Savoir rédiger / Yann le Lay. - Paris : Larousse, 1997. - 191 p. - (Livres de bord ; 1997: 1). - ISBN 2-03-800115-4UIA: GER 372.880.4 G-LAY 97
Over zeeën van tijd: Hollandse navigatie in de 16de en 17de eeuw / Vincent van Leijen. - Groningen : Wolters-Noordhoff, 1999. - 48 p., ill. - (Keuzeonderwerpen wiskunde voor de tweede fase ; 3). - ISBN 90-01-83302-0UIA: DIKR 372.851 Y-LEIJ 99
Managing evaluation and innovation in language teaching: building bridges / [edit.] Pauline Rea-Dickins ; [edit.] Kevin P. Germaine. - London : Longman, 1998. - 294 p. - (Applied linguistics and language study ; 1998: 1). - ISBN 0-582-30373-7UFSIA: ROM 372.880 G-READ 98
Mathematics, education and philosophy: an international perspective / [edit.] Paul Ernest. - London : Falmer Press, 1996. - 250 p. - (Studies in mathematics education series ; 3). - ISBN 0-7507-0569-8UIA: DIKR 372.851 G-ERNE 96
Learning mathematics: issues, theory and classroom practice / Anthony Orton. - 2 ed. - London : Cassell, 1996. - 198 p. - (Cassell education series ; 1996: 1). - ISBN 0-304-32555-4UIA: DIKR 372.851 G-ORTO 96
Schatten, hoe doe je dat? Uitspraken over groepen gebaseerd op gegevens over een (klein) deel van die groep, en de betrouwbaarheid van die uitspraken / Jan Smit ; Wim Kremers. - Utrecht : Epsilon, 2000. - 48 p., ill. - (Zebrareeks ; 3). - ISBN 90-5041-055-3UIA: DIKR 372.851 Y-SMIT 2000
Perspectief, hoe moet je dat zien? Het analyseren van perspectiefafbeeldingen met behulp van meetkunde / Agnes Verweij ; Martin Kindt. - Utrecht : Epsilon, 1999. - 51 p., ill. - (Zebrareeks ; 2). - ISBN 90-5041-052-9UIA: DIKR 372.851 Y-VERW 99
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
Hochschulen der Zukunft. - München : Hanns Seidel-Stiftung, 2000. - 53 p. - (Politische Studien: Sonderheft ; 2000: 2)UFSIA: MAG-B 47780
Leuven in books, books in Leuven: the oldest university of the Low Countries and its library / [edit.] Christian Coppens ; [medew.] Dirk Aerts ; e.a. ; Van Pelt Library [Philadelphia]. - Leuven : Universitaire Pers Leuven, 1999. - 325 p., ill. - (Ex officina ; 2). - Tentoonstellingscatalogus Van Pelt Library, University of Pennsylvania, Philadelphia, , March-May 1999. - ISBN 9-0618-6951-XUFSIA: V-RG
UFSIA: MAG-C 15034