Opvoeding en onderwijs. Aanwinsten van UA
Periode 2000/04
Opvoeding. Onderwijs
Agora 4: the low-skilled on the European labour market: prospects and policy options towards a minimum learning platform, Thessaloniki, 29-30 October 1998 / [edit.] Eric Fries Guggenheim. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 78 p. - (CEDEFOP panorama ; 2000: 1). - ISBN 92-828-8371-X
UFSIA: MAG-C 14901
Basic concepts of intercultural communication: selected readings / [edit.] Milton J. Bennett. - Yarmouth : Intercultural Press, 1998. - 272 p. - ISBN 1-877864-62-5
RUCA: VERLU
Beroepsprofielen en basiscompetenties van de leraren: decretale tekst en toelichting / België. Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. - Brussel : 1999. - 199 p., 2°
UIA: DIKR-PETE
Spellingproblemen: theorie en praktijk / W.H.J. van Bon. - Rotterdam : Lemniscaat, 1993. - 222 p. - (Ortho: inleidingen, monografieën en leerboeken op het gebied van de orthopedagogiek ; 1993: 2). - ISBN 90-6069-871-1
UIA: DIKR 376 G-BON 93
Notebook: Nederlandse en Vlaamse onderwijstermen in het Engels / Kees Broekhof ; [medew.] Teresa Morris ; e.a. - 4 ed. - Utrecht : Sardes, 1999. - 256 p. - ISBN 90-5563-048-9
UFSIA: X
UIA: DIKR-PETE
Identification, assessment and recognition of non-formal learning in Spain / Juan José Castillo ; Andrés Alas-Pumariño ; Maximiliano Santos ; e.a. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 73 p. - (CEDEFOP panorama ; 2000: 4). - ISBN 92-828-9005-8
UFSIA: MAG-C 14932
GAPtest: global awareness profile: facilitator's manual / J. Nathan Corbitt. - Yarmouth : Intercultural Press, 1998. - Met: Losbladig. - ISBN 1-877864-55-2
RUCA: VERLU
Education and equity in OECD countries / Organisation for Economic Co-operation and Development. - Paris : 1997. - 131 p. - ISBN 92-64-15478-7
UFSIA: LZ 371.2 G-EDUC 97
UIA: DIKR-PETE
Engels: derde graad ASO, 1ste leerjaar, 2de leerjaar (2 u./3 u./3 u. +1 u./w.) / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - 2 ed. - Brussel : Licap, 1992. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1992: 29)
UIA: DIKR 372.880.20 G-ENGE 92
European trends in the development of occupations and qualifications / [edit.] Burkart Sellin ; [edit.] Stavros Stavrou ; European Centre for the Development of Vocational Training. - Luxembourg : EUR-OP, 1999-2000. - 2 v. - (CEDEFOP: reference document ; 1999: 1). - ISBN 92-828-7192-4
UFSIA: MAG-C 14883
1-2
Frans: eerste graad, 1ste leerjaar, 2de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1997. - 71 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1997: 7)
UIA: DIKR 372.880.4 G-FRAN 97
Frans: eerste leerjaar B, beroepsvoorbereidend leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1997. - 68 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1997: 6)
UIA: DIKR 372.880.4 G-FRAN 97
The impact of information and communication technologies on vocational competences and training: case studies in Italy, France and Spain; synthesis report / Mario Gatti ; Lázaro Garcia Gonález ; Maria Grazia Mereu ; e.a. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 54 p. - (CEDEFOP panorama ; 2000: 6). - ISBN 92-828-5684-4
UFSIA: MAG-C 14943
Principes van beoordeling: methodiek en ethiek van selectie, examinering en evaluatie / Willem K.B. Hofstee. - Lisse : Swets & Zeitlinger, 1999. - 216 p. - ISBN 90-265-1575-8
UIA: DIKR-PETE
The financing of vocational education and training in Germany: financing portrait / Stefan Hummelsheim ; Dieter Timmermann. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 95 p. - (CEDEFOP panorama ; 2000: 5). - ISBN 92-828-6929-6
UFSIA: MAG-C 14931
Functionele taal- en rekenvaardigheden van oudere volwassenen in Nederland / Max van der Kamp ; Jo Scheeren. - Amsterdam : Max Goote Kenniscentrum voor Beroepsonderwijs en Volwassenenonderwijs, 1996. - 132 p. - (Rapport ; 1996: 1). - ISBN 90-75743-10-6
UIA: DIKR 374.7 G-KAMP 96
The price of admission: rethinking how Americans pay for college / Thomas J. Kane. - Washington, D.C. : Brookings Institution, 1999. - 164 p. - ISBN 0-8157-5014-5
UFSIA: MAG-B 47522
Studievaardigheid en leerstijlen: proceedings van de 14e Landelijke Dag Studievaardigheden te Groningen / [edit.] H.C. Schouwenburg ; J.T. Groenewoud. - Groningen : Wolters-Noordhoff, 1995. - 354 p. - ISBN 90-01-78919-6
UIA: DIKR 37.041 G-SCHO 95
Lehrerfortbildung / Goethe-Institut [München]. - Stuttgart : Klett, 1999. - 72 p., ill. - (Fremdsprache Deutsch: Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts ; 1999: S). - ISBN 3-12-675544-5
UFSIA: MAG 3267/4:1999,S
UIA: DIKR 372.880.30 G-LEHR 99
Studiemotivatie en faalangst nader bekeken: tussen kunnen en moeten staat willen / Willy Lens ; Eric Depreeuw. - Leuven : Universitaire Pers, 1998. - 285 p. - ISBN 90-6186-914-5
UIA: DIKR 37.041 G-LENS 98
Leren leren in het hoger onderwijs: kunst en kunde van het studeren: leren leren in de praktijk / [edit.] Jan Kaldeway. - Leuven : Acco, 1999. - 157 p. - (H-ogelijn cahiers ; 1: 2). - ISBN 90-334-4343-0
RUCA: CBG 37 M-B 42.805
UFSIA: ROM 378.4 G-KALD 99
UFSIA: LZ 378 F 4:1,2
UFSIA: DSA 378 G-KALD 99
Lifelong learning for all: Meeting of the Education Committee at ministerial level, 16-17 January 1996. - Paris : 1999. - 338 p. - ISBN 92-64-14815-9
UIA: DIKR-PETE
Inspectorates of education in Europe: a descriptive study / Bart Maes ; Els Vereecke ; Martine Zaman. - Brussels : Dienst voor Onderwijsontwikkeling, 1999. - 431 p.
UIA: DIKR-PETE
A manual of structured experiences for cross-cultural learning / [edit.] William H. Weeks ; [edit.] Paul B. Pedersen ; [edit.] Richard W. Brislin. - Yarmouth : Intercultural Press, 1979. - 117 p. - ISBN 0-933662-05-X
RUCA: VERLU
RUCA: CB 37 M-B 33.513
Samen leren: de praktijk van interactief onderwijs / Neil Mercer. - Utrecht : Sardes, 1999. - 136 p. - ISBN 90-5563-045-4
UIA: DIKR 37.015.3 G-MERC 99
Onthaal van nieuwkomers: een model. - Gent : De Poort-Beraber, 1997. - 53 p.
UIA: DIKR 301 G-ONTH 97
Organizational learning in schools / [edit.] Kenneth Leithwood ; [edit.] Karen Seashore Louis. - Lisse : Swets & Zeitlinger, 1998. - 289 p. - (Contexts of learning: classrooms, schools and society ; 3). - ISBN 90-265-1540-5
UIA: DIKR 371.2 G-LEIT 98
Toetsen in de onderwijspraktijk: zelfstudiepakket: systematisch construeren, afnemen en verwerken van toetsen: een handleiding met voorbeelden uit de economie / P. Poelmans ; R. Martens ; M. Valcke ; e.a. - Utrecht : Lemma, 1993. - 204 p., 1 losse bijl. - ISBN 90-5189-267-5
UFSIA: LZ 371.25 G-POEL 93
UIA: DIKR 371.25 G-POEL 93
UIA: UA-CAMP
Onderwijs op de divan: een ontdekkingsreis / Leo Prick. - Amsterdam : Van Gennep, 2000. - 139 p. - ISBN 90-5515-239-0
UIA: DIKR-PETE
Project algemene vakken: tweede graad BSO, 1ste leerjaar, 2de leerjaar (6 u./w.) / Nationaal Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs [Brussel]. - Brussel : Licap, 1990. - 32 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1990: 11)
UIA: DIKR 372.83 G-PROJ 90
School effectiveness: coming of age in the twenty-first century / Pam Sammons. - Lisse : Swets & Zeitlinger, 1999. - 396 p. - (Contexts of learning: classrooms, schools and society ; 6). - ISBN 90-265-1550-2
UIA: DIKR 371.2 G-SAMM 99
Schools under scrutiny / OECD. Centre for Educational Research and Innovation. - Paris : 1995. - 156 p. - ISBN 92-64-14567-2
UIA: DIKR-PETE
Supporting quality in vocational training through networking / Erwin Seyfried ; Klaus Kohlmeyer ; Rafael Furth-Riedesser. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 71 p. - (CEDEFOP panorama ; 2000: 3). - ISBN 92-828-8368-X
UFSIA: MAG-C 14899
Toekomst voor de Middeleeuwen: Middelnederlandse literatuur in het voortgezet onderwijs / Hubert Slings. - Amsterdam : Prometheus, 2000. - 258 p. - (Nederlandse literatuur en cultuur in de middeleeuwen ; 21). - ISBN 90-5333-921-3
UFSIA: SG-N-IV 3.5.1/SLI.1
UIA: DIKR 372.880.39 G-SLIN 2000
De FUNDES-procedure in onderwijsontwikkeling: evaluatie van een procedure van onderwijsontwikkeling voor het leren probleemoplossen / Cornelis Terlouw. - Enschede : Terlouw, 1987. - 568 p.
UIA: DIKR 371 G-TERL 87
Towards the learning region: education and regional innovation in the European Union and the United states / [edit.] Barry Nyhan ; [edit.] Graham Attwell ; [edit.] Ludger Deitmer. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 155 p. - (CEDEFOP: reference document ; 2000: 2). - ISBN 92-828-8597-6
UFSIA: MAG-C 14875
Transcending stereotypes: discovering Japanese culture and education / [edit.] Barbara Finkelstein ; [edit.] Anne E. Imamura ; [edit.] Joseph J. Tobin. - Yarmouth : Intercultural Press, 1991. - 221 p. - ISBN 0-933662-93-9
RUCA: VERLU
Vakken Duits, Engels, Frans, lichamelijke opvoeding, maatschappelijke vorming, Nederlands, plastische opvoeding, project algemene vakken, wiskunde: derde graad BSO, 3de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1995. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1995: 1)
UIA: DIKR 371.214 L-B-VAKK 95
Innovation and training in the agrobusiness complex: synthesis report of a study in various product chains in five European countries / J. Warmerdam ; [medew.] A. Papadaki-Klavdianou ; e.a. - Luxembourg : EUR-OP, 2000. - 84 p. - (CEDEFOP panorama ; 2000: 2). - ISBN 92-828-8366-3
UFSIA: MAG-C 14900
Wiskunde: tweede graad ASO, 1ste leerjaar, 2de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1999. - 99 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1999: 4). - ISBN 90-6858-192-9
UIA: DIKR 372.851 G-WISK 99
Wiskunde: tweede graad BSO, 1ste en 2de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1990. - 19 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1990: 10)
UIA: DIKR 372.851 G-WISK 90
Wiskunde: tweede graad KSO-TSO, 1ste leerjaar, 2de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1999. - 271 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1999: 5). - ISBN 90-6858-193-7
UIA: DIKR 372.851 G-WISK 99
Geschiedenis van de pedagogiek
De participatiepedagogiek van John Dewey: opvoeding, ervaring en curriculum / Joop Berding. - Leiden : DSWO Press, 1999. - 234 p. - (Ontwikkeling, opvoeding, onderwijs ; 8). - ISBN 90-6695-151-6
UIA: DIKR 37.009 L-USA-BERD 99
1894: l'Université libre de Bruxelles en crise / Francine Noël. - Bruxelles : ULB, 1988. - 136 p. - ISBN 2-8004-0951-7
UFSIA: Hist H-IX-BRUS 21
UIA: FAR 615 G-NOEL 88
Traditions de Humboldt / Jürgen Trabant. - Paris : Éditions de la Maison des sciences de l'homme, 1999. - 270 p. - ISBN 2-7351-0831-7
UIA: GER 800.1 N-HUMB-TRAB 99
Didactiek
Spellingproblemen: theorie en praktijk / W.H.J. van Bon. - Rotterdam : Lemniscaat, 1993. - 222 p. - (Ortho: inleidingen, monografieën en leerboeken op het gebied van de orthopedagogiek ; 1993: 2). - ISBN 90-6069-871-1
UIA: DIKR 376 G-BON 93
Horizons papillon / Ch. Deblaere ; D. Lannoo ; M. Vertonghen. - Antwerpen : Standaard, 1995. - 2 v., ill. - Met: Handleiding voor de leerkracht; oefenschrift; Audiocassette; wandplaten
UIA: DIKR 372.880.4 Y-DEBL 95
1-2
Didactisch vademecum / Werkgroep Docenten Onderwijszaken [Culemborg]. - 11 ed. - Utrecht : HvU Press, 2000. - 216 p. - (DOZ boek ; 3). - ISBN 90-5723-025-9
UIA: DIKR 371.3 G-DIDA 2000
UIA: UA-CAMP
Projectonderwijs: leren en werken in groep / [edit.] Luc Dekeyser ; [edit.] Herman Baert ; [medew.] Margot Anthoni ; e.a. - Leuven : Acco, 1999. - 383 p. - ISBN 90-334-4348-1
UIA: PSW 301.51 G-DEKE 99
Engels: derde graad ASO, 1ste leerjaar, 2de leerjaar (2 u./3 u./3 u. +1 u./w.) / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - 2 ed. - Brussel : Licap, 1992. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1992: 29)
UIA: DIKR 372.880.20 G-ENGE 92
Frans: eerste graad, 1ste leerjaar, 2de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1997. - 71 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1997: 7)
UIA: DIKR 372.880.4 G-FRAN 97
Frans: eerste leerjaar B, beroepsvoorbereidend leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1997. - 68 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1997: 6)
UIA: DIKR 372.880.4 G-FRAN 97
L'argumentation au pluriel: polyphonie, valeurs, points de vue / Jean-Claude Guerrini ; Edmond Majcherczak. - Lyon : Presses universitaires de Lyon, 1999. - 160 p. - ISBN 2-7297-0611-9
UIA: GER 16 G-GUER 99
Exercices sur la Grammaire nouvelle / Stefan d' Haene ; G. Dujardin. - Antwerpen : Standaard, 1992. - 296 p. - ISBN 90-02-16870-5
UIA: DIKR 372.880.4 Y-DUJA 92
Grammaire pratique: une grammaire française pour néerlandophones / Stefan d' Haene ; P. de Rammelaere. - 3 ed. - Antwerpen : Standaard, 1996. - 168 p. - ISBN 90-02-16769-5
UIA: DIKR 372.880.4 Y-HAEN 96
Handboek vaardigheidsonderwijs / [edit.] F.J. Dochy ; [edit.] S.J. van Luyk. - Lisse : Swets & Zeitlinger, 1987. - 356 p. - ISBN 90-265-0826-3
UIA: DIKR 372.861 G-DOCH 87
Functionele taal- en rekenvaardigheden van oudere volwassenen in Nederland / Max van der Kamp ; Jo Scheeren. - Amsterdam : Max Goote Kenniscentrum voor Beroepsonderwijs en Volwassenenonderwijs, 1996. - 132 p. - (Rapport ; 1996: 1). - ISBN 90-75743-10-6
UIA: DIKR 374.7 G-KAMP 96
Globalization, African studies and the Academy . Africanism and universal cultures: the limitations of brokerage / Edmond J. Keller ; Benetta Jules-Rosette. - Bordeaux : 1998. - 30 p. - (Travaux et documents ; 57)
UFSIA: MAG-BR-B 29
Lehrerfortbildung / Goethe-Institut [München]. - Stuttgart : Klett, 1999. - 72 p., ill. - (Fremdsprache Deutsch: Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts ; 1999: S). - ISBN 3-12-675544-5
UFSIA: MAG 3267/4:1999,S
UIA: DIKR 372.880.30 G-LEHR 99
Leren leren in het hoger onderwijs: kunst en kunde van het studeren: leren leren in de praktijk / [edit.] Jan Kaldeway. - Leuven : Acco, 1999. - 157 p. - (H-ogelijn cahiers ; 1: 2). - ISBN 90-334-4343-0
RUCA: CBG 37 M-B 42.805
UFSIA: ROM 378.4 G-KALD 99
UFSIA: LZ 378 F 4:1,2
UFSIA: DSA 378 G-KALD 99
Sans complexes: exercices communicatifs complémentaires / Maria van Loon. - Lier : Van In, 1995. - 96 p., ill. - ISBN 90-306-2297-0
UIA: DIKR 372.880.4 Y-LOON 95
Maîtrise de l'écrit: quels enjeux et quelles réponses aujourd'hui? Actes de l'Université d'Eté sur l'illettrisme, Lille, juillet 1998 / [edit.] Véronique Leclerc ; [edit.] Jean Vogler. - Paris : Harmattan, 1998. - 318 p. - (Contradictions ; 90- 91). - ISBN 2-87090-034-1
UFSIA: MAG-T 4:90-91
La parafrasi del testo: comprensione e riformulazione linguistica / Paola Marinetto. - Trento : Erickson, 1998. - 195 p. - (Materiali per l'educazione ; 8). - ISBN 88-7946-246-6
UIA: GER 372.880.5 G-MARI 98
Nuevos modelos para ejercicio lingüístico / Francisco Marsá ; [medew.] Roser Estapá ; e.a. - 5 ed. - Barcelona : Ariel, 1997. - 249 p. - (Ariel lingüística ; 1997: 2). - ISBN 84-344-8222-3
UFSIA: ROM 372.880.6 Y-MARS 97
Meerstemmigheid in de media / [edit.] Stef Slembrouck. - Gent : Studia Germanica Gandensia, 1999. - 94 p. - (Studia Germanica Gandensia ; 49)
UFSIA: MAG-T 107:49
Even uw aandacht! Succesvol informatief presenteren / Marc Mombaerts. - Gent : Academia Press, 1997. - 99 p. - ISBN 90-382-0117-6
RUCA: CB 37 M-B 40.681
RUCA: HENDE
UIA: DIKR 371.333 G-MOMB 97
Multi-taal beeldwoordenboek: oefenprogramma Nederlands voor anderstaligen. - 2 ed. - s.l. : Groningen, 1996. - 1 cd-rom. - Met: Werkboek; handleiding. - ISBN 90-01-97200-4
UIA: DIKR 372.880.39 Y-MULT 96
Cd-rom; werkboek; handleiding
Snelcursus anders alfabeten / José Pothof. - Eindhoven : KANS Basiseducatie Regio Eindhoven Kempenland, 1996. - Losbl., ill. - ISBN 90-802350-9-1
UIA: DIKR 372.880.39 Y-POTH 96
PowerPoint 97. - 3 ed. - Bodegraven : Instruct, 1999. - 137 p., ill. - ISBN 90-5735-148-X
UIA: DIKR 372.862 Y-POWE 99
Project algemene vakken: tweede graad BSO, 1ste leerjaar, 2de leerjaar (6 u./w.) / Nationaal Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs [Brussel]. - Brussel : Licap, 1990. - 32 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1990: 11)
UIA: DIKR 372.83 G-PROJ 90
Learning to teach in higher education / Paul Ramsden. - London : Routledge, 2000. - 290 p. - ISBN 0-415-06415-5
UIA: UA-BOGA
UIA: DIKR-PETE
School choice and social controversy: politics, policy and law / [edit.] Stephen D. Sugarman ; [edit.] Frank R. Kemerer. - Washington, D.C. : Brookings Institution, 1999. - 378 p. - ISBN 0-8157-8276-4
UFSIA: MAG-B 47580
Toekomst voor de Middeleeuwen: Middelnederlandse literatuur in het voortgezet onderwijs / Hubert Slings. - Amsterdam : Prometheus, 2000. - 258 p. - (Nederlandse literatuur en cultuur in de middeleeuwen ; 21). - ISBN 90-5333-921-3
UFSIA: SG-N-IV 3.5.1/SLI.1
UIA: DIKR 372.880.39 G-SLIN 2000
Staatsexamen Nederlands als tweede taal / Staatsexamencommissie Nederlands als Tweede Taal. - s.l. : 2000. - 2 v., 4 cd's. - Losbl.
UIA: DIKR 372.880.39 Y-STAA 2000
1-2
Vakken Duits, Engels, Frans, lichamelijke opvoeding, maatschappelijke vorming, Nederlands, plastische opvoeding, project algemene vakken, wiskunde: derde graad BSO, 3de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1995. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1995: 1)
UIA: DIKR 371.214 L-B-VAKK 95
Téléphoner en français / A. Vanneste ; [medew.] E. Vanacken ; e.a. - Lier : Van In, 1993. - 94 p., ill. - Met: Corrigé. - ISBN 90-306-1920-1
UIA: DIKR 372.880.4 Y-VANN 93
Basiswerk; corrigé
Wiskunde: tweede graad ASO, 1ste leerjaar, 2de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1999. - 99 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1999: 4). - ISBN 90-6858-192-9
UIA: DIKR 372.851 G-WISK 99
Wiskunde: tweede graad BSO, 1ste en 2de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1990. - 19 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1990: 10)
UIA: DIKR 372.851 G-WISK 90
Wiskunde: tweede graad KSO-TSO, 1ste leerjaar, 2de leerjaar / Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. - Brussel : Licap, 1999. - 271 p. - (Leerplan secundair onderwijs ; 1999: 5). - ISBN 90-6858-193-7
UIA: DIKR 372.851 G-WISK 99
Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
Le financement de l'enseignement universitaire en Communauté française / Benoît Bayenet. - Bruxelles : Centre de recherche et d'information socio-politiques, 2000. - 59 p. - (Courrier hebdomadaire ; 1668- 1669)
UFSIA: MAG-T 55:1668-1669
Projectonderwijs: leren en werken in groep / [edit.] Luc Dekeyser ; [edit.] Herman Baert ; [medew.] Margot Anthoni ; e.a. - Leuven : Acco, 1999. - 383 p. - ISBN 90-334-4348-1
UIA: PSW 301.51 G-DEKE 99
Vrouwen aan Vlaamse universiteiten / Mieke van Haegendoren ; Sigrid Noelanders ; [medew.] Elke Valgaeren. - Diepenbeek : Limburgs Universitair Centrum, Sociaal-Economisch Instituut, 1999. - 53 p. - (Steunpunt women's studies ; 1999: 7) ; (Sein ; 1999: 07)
UFSIA: MAG-C 14874
Higher education in developing countries: peril and promise / Task Force on Higher Education and Society. - Washington, D.C. : World Bank, 2000. - 135 p. - ISBN 0-8213-4630-X
UFSIA: MAG-C 14918
L'Institut supérieur de commerce de l'état à Anvers, 1852-1937. - Anvers : 1937. - 83 p., ill.
UFSIA: MAG-OW-B 229
The shadow university: the betrayal of liberty on America's campuses / Alan Charles Kors ; Harvey A. Silverglate. - New York : Free Press, 1998. - 415 p.
UFSIA: LZ 378 L-USA-KORS 98
Leren leren in het hoger onderwijs: kunst en kunde van het studeren: leren leren in de praktijk / [edit.] Jan Kaldeway. - Leuven : Acco, 1999. - 157 p. - (H-ogelijn cahiers ; 1: 2). - ISBN 90-334-4343-0
RUCA: CBG 37 M-B 42.805
UFSIA: ROM 378.4 G-KALD 99
UFSIA: LZ 378 F 4:1,2
UFSIA: DSA 378 G-KALD 99
1894: l'Université libre de Bruxelles en crise / Francine Noël. - Bruxelles : ULB, 1988. - 136 p. - ISBN 2-8004-0951-7
UFSIA: Hist H-IX-BRUS 21
UIA: FAR 615 G-NOEL 88
Learning to teach in higher education / Paul Ramsden. - London : Routledge, 2000. - 290 p. - ISBN 0-415-06415-5
UIA: UA-BOGA
UIA: DIKR-PETE